Onderwerp: biscuittaart is in elkaar gezakt
Hallo,
Ik heb vandaag voor het eerst een biscuittaart gebakken en nu is hij in elkaar gezakt en verrimpeld. Hoort dit zo? Toen hij uit de oven kwam was hij zo mooi strak
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuittaart is in elkaar gezakt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Ik heb vandaag voor het eerst een biscuittaart gebakken en nu is hij in elkaar gezakt en verrimpeld. Hoort dit zo? Toen hij uit de oven kwam was hij zo mooi strak
Jammer zeg. Hij hoort wel een centimeter te krimpen, maar niet in elkaar te zakken.
Verrimpeld klinkt als niet goed gaar?
Welk recept heb je gebruikt?
Ik heb een recept gebruikt wat ik van het forum heb:
-5 eieren
-150 gr suiker
-150 gr bloem
-1 zakje vanillesuiker
-snufje zout
Als het goed is was hij wel goed gaar, ik heb met een satestokje erin geprikt en er bleef niets aan plakken...
Nou ja...volgende keer beter dan maar.
bovenstaande heb ik ook zojuist gemaakt, hij lijkt wel goed te zijn. Zitten alleen veel luchtbelletjes in, dat heb ik met de mixen nog nooit gezien. Ben heel benieuwd wat er gebeurd als ik hem open snij
Heb je wel de eieren goed luchtig geklopt en de overige ingredienten en vlug doorgespateld? Dat spatelen ging vrij lastig heb ik gemerkt, kwam overal nog meel tegen. Wellicht dat het daar bij jou ook mis is gegaan?
Dat recept lukt me ook niet altijd, en wordt maar 3 cm hoog.
Probeer dit recept eens, die wordt wel 6 cm hoog.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41194
Recept van Lady Sharon.
Bevalt mij veel beter.
Ja dat kan inderdaad het probleem zijn geweest. Ik kwam ook steeds meel tegen. Volgende keer ga ik dat andere recept proberen. Ik geef nog niet op
Keren jullie de taart trouwens om? Dus de onderkant wordt dan de bovenkant als je hem gaat bekleden en versieren?
Bedankt voor jullie tips!!!
Keren jullie de taart trouwens om? Dus de onderkant wordt dan de bovenkant als je hem gaat bekleden en versieren?
Doe ik altijd! Heb je gelijk een strakke platte bovenkant. Werkt erg fijn vind ik.
En ik maakte ook altijd biscuit volgens dat recept, werd wel redelijk hoog, maar hij zakte echt altijd in in het midden, enorme deuk erin. Sinds ik een keer de mix van de webshop geprobeerd heb, heb ik dat nooit meer! Ik wil niet meer terug, het is eigenlijk ook veel makkelijker, je zet je machine aan......even wachten.....en klaar! En mijn kapsels worden echt loeihoog! Ik heb er vandaag een gemaakt volgens de tabel van de web-shop, en die is wel 11 cm (en dat voor een taartje van 15 cm doorsnee...)
Dus....miscchien een keertje de mix proberen (ik leg wel altijd de eieren in heet water van te voren)
Groetjes van karin
Ja hoor, hier ook altijd omkeren. Werkt echt heel goed.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » biscuittaart is in elkaar gezakt