1

Onderwerp: Hoe krijg ik de gecapitioneerde look ?

LET OP, OUD TOPIC, antwoord is allang gegeven....

Tja, hoe moet ik d

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

2

Re: Hoe krijg ik de gecapitioneerde look ?

Ik doe dat met een driehoeklineaal. zachtjes in je marsepein drukken, omrollen en weer indrukken. Hoop dat je het snapt.

3

De webshop heeft daar een handig uitstekertje voor. :Y

Dat kusseneffect?
Doe ik met een mes :Y.

5

kan ook met een gewone lat

6

gewoon met een mes ja

7

achterkant van het mes (dus niet de snijkant, anders ga je door de fondant heen :( )

taart taart en nog eens.....taart!

8

Hoe berekenen jullie dan de afstand (als je het met een mes doet)?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

9

Nathalie schreef:

idd zeer leuk MAAR.... hoe zorg je nou dat je geheel rondom uitkomt .. met het mes/lineaal of ander gereedschap kan ik het zelf uitrekenen.. maar met zo'n tool zit je toch vast aan de afmetingen van de tool

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Ik gebruik de zijkant van een paletmes langs een strookje karton (knip ik aan de onderkant schuin af).

11

Bommeltje schreef:
Nathalie schreef:

idd zeer leuk MAAR.... hoe zorg je nou dat je geheel rondom uitkomt .. met het mes/lineaal of ander gereedschap kan ik het zelf uitrekenen.. maar met zo'n tool zit je toch vast aan de afmetingen van de tool

Kijk, daarom heeft een taart nou altijd een achterkant :D

Soms komt het toevallig goed uit, anders overlapt het inderdaad een beetje, dat is niet anders. Uitmeten met de hand is natuurlijk het mooiste hoor, maar wel veel werk.

Groetejs, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

Uitrekenen met de hand valt mee...

Dat is het voordeel als je ooit in een grijs verleden op een gordijnenatelier hebt gewerkt :D

De achterkant van een taart :think: hmm zo heb ik het nog nooit bekeken,.. voor mij zijn alle kanten voorkanten en dus wil ik ze altijd even mooi hebben :D

Wellicht tijd om iets minder kritisch te worden hahaha

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Hallo allemaal,

Ik heb pas de sugarpaste gun aangeschaft. Harstikke blij mee, maar hoe maak je deze goed schoon. Van alleen in een sopje leggen wordt hij niet schoon in ieder geval.

Groetjes Wendy

14

sugergun gooi ik in de vaatwasser, En het kussen effect reken ik ook uit dan inderdaad een stukje karton gebruiken en zorgen dat hij precies op maat is want alle kanten zijn voorkanten, en de taart moet overal even netjes zijn.

15

Bovenkanten taart doe ik met een driekantige lineaal (zo'n tobleronevormig ding) en zijkanten met de patchworkcutter die Nathalie ook noemt. Een ideaal ding!

sugargun leg ik in een sopje met heel heet water en dan wordt hij wel schoon. Ik dacht steeds dat dat ding helemaal niet in de vaatwasser kon...