1

Onderwerp: Allergie vrij taartje, hulp nodig! (spoed)

Zaterdag ga ik een collegaatje helpen met een allergie vrij taartje.

Zo moet het taartje koemelk,kippen-ei,noten, pinda;s en zaden vrij zijn.

Nu heeft zij al gezorgd voor de bakmix, wil ik afsmeren met jam en bekleden met fondant.

Maar waar kan ik nou mee vullen. Zij dacht aan soja vla maar ik kan natuurlijk geen dijkje maken met de jam.
En sojaboter is op plantaardige basis en daar kun je weer geen botercreme mee maken.....

Wie o wie kan mij hier tips over geven of heeft hier ervaring mee????

Alvast superrrrrr bedankt! :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

2

Re: Allergie vrij taartje, hulp nodig! (spoed)

Botercreme van Wajang? Dat lees ik hier nogal eens. Vraag haar gewoon of Wajang wel mag.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Met sojaboter kan je prima botercreme maken!!! Alleen met halvarine niet. Lekker smaakje erdoor.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

severn schreef:

Nu heeft zij al gezorgd voor de bakmix, wil ik afsmeren met jam en bekleden met fondant.

Mag ik vragen welke bakmix dat is?
Heb namelijk kinderen met o.a die allergie

5

kids4co schreef:
severn schreef:

Mag ik vragen welke bakmix dat is?
Heb namelijk kinderen met o.a die allergie

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

6

Ik gebruik wajang, maar als die sojaboter gewoon 80% of meer vet is moet het lukken hoor!! Lekker lang laten mixen zodat het luchtig wordt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ben bezig met het maken van een taart voor mijn zusje en haar vriend heeft een ernstige notenallergie. en vroeg mij af of ik de biscuitmix hiervoor kan gebruiken. En zou ik anders de naam van de betreffende mix mogen hebben?
Alvast bedankt

Groetjes Cassidy

8

Funcakes Mix voor Biscuit (taartmix) suiker, tarwebloem, tarwezetmeel, rijsmiddel; E500, E541, E336, E575, emulgator E472b, E477, gedroogde glucosestroop, magere melkpoeder, zout, stabilisator E415. (zelf toevoegen ei & water) Allergenen: bevat melkeiwit, lactose, gluten en tarwe

Bovenstaande staat in de ingredientenlijst die je kan vinden bij de webshop!

Hopelijk heb je hier nog wat aan!

voor iedereen met mensen met allergie-en is misschien het boekje vegan cupcakes een idee. Daar staan 75 veganistische cupcakes in, dus standaard al geen dingen als koemelk, eieren en aanverwante producten. Tevens ook recepten zonder gluten of met minder vet enz.

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Allergie vrij taartje, hulp nodig! (spoed)