1

Onderwerp: dijkje

Vandaag ga ik mijn 2e taart maken, deze keer met marsepein.
Nu heb ik gelezen dat je hem dan goed moet afsmeren omdat de slagroom en/of bbr de marsepein niet mag raken en dat je dan ook een dijkje langs de rand moet maken.
Dat dijkje, spuit je die er op met de slagroomspuit of metsel je gewoon een muurtje op de taart ?
Dan het volgende probleem, ik kwam er net achter dat ik geen plank heb die groot genoeg is om het marsepein op uit te rollen.
Kan ik het aanrechtblad goed schoonmaken en dit gebruiken of hebben jullie nog andere tips voor mij ?

Henny

2

Re: dijkje

Ik spuit zelf nooit dijkjes, als je je vulling gewoon een dikke cm van de rand af houdt is er niks aan de hand. Daarna de taart goed afsmeren met botercreme - en er zijn geen problemen!

Wat betreft het uitrollen van de marsepein: ik rol het altijd uit op het aanrecht. Wel even poedersuiker gebruiken op je aanrechtblad, anders blijft alles plakken. Je kunt je aanrecht ook een beetje insmeren met crisco, dan krijg je geen poedersuiker vlekken en de marsepein blijft ook niet plakken.

Groetjes Laura!

ik rol altijd uit op m`n keramische kookplaat (hobbelig aanrecht:( ) en als `t heel groot moet zijn rol ik altijd uit op een plastic tafelkleed

4

Als ik dijkjes maak dan gebruik ik een spuitzak.
En ik rol alles uit op de aanrecht.

5

Dijkjes maak ik met de slagroomspuit.
En bekleden? Op een tafelzeiltje, kijk hier maar eens.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45951