1

Onderwerp: hoe krijg je dat nou voor elkaar??

ik wil een zo dun laagje mogelijk botercreme op het kapsel.
dus niet vulling en dan een 'klont' botercreme. ik maakte al nooit dijkjes,  soms zit aan het einde waar de vulling zit dan zo dik botercreme (om het gat te dicht te maken), dat ik het niet lekker vind.
kan je een taart aan de zijkanten wat indrukken zodat de opening waar de vulling zit wat dunner/ kleiner wordt. Of druk je dan snel je taart kapot? of moet ik dan gewoon minder vulling doen, en hoe dik doen jullie de vulling laag gemiddeld?
worstelen anderen hier ook wel eens mee?? en hoe lossen jullie dat dan op??
snapt iemand wat ik bedoel? :s
(weinig vragen he :D )

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

2 Laatst bewerkt door suykerbuyk (06-02-2009 10:47)

Re: hoe krijg je dat nou voor elkaar??

Hoi Femmie,
Ik heb tot nu toe alleen m'n taarten gevuld met slagroom en bbr (met fruit er tussen), en een keertje met kwarkvulling. Dit zijn best stevige vullingen en die heb ik dan goed tot de zijkanten uitgesmeerd(1/2 tot 1 cm dik). En als ik dan de andere helft v/h kapsel er op leg, een beetje aandrukken. Wat er dan aan de zijkant uitkomt mat een spatel glad smeren, zodat je ook gelijk wat kieren dicht. De bc zo smeuig mogelijk kloppen, dan is het aardig dun uit te smeren.

Heb ik je goed gesnapt :/ ?? Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt ;)

Groetjes,
mariska.

3 Laatst bewerkt door marietaarterie (06-02-2009 12:06)

ik hou ook helemaal niet van zo`n klont , bah...

Ik doe het net als mariska, als ik andere vulling gebruik dan zij beschrijft, maak ik kaneelboter. Gewoon roomboter met kaneelpoedersuiker. Ik vul dan niet zo dik... Ik klap dan de taart dicht en smeer de randjes die nog een beetje openstaan dich met die kaneelboter. Dat laat ik een uurtje hard worden in de koelkast en stijk `t na met een warm mes om `t mooi strak te krijgen.

Succes

Ik ben wel benieuwd hoe anderen `t doen, die hun taart nog strakker krijgen...

4

Als ik een dunne vulling gebruik dan maak ik altijd dijkjes.. vind ik gewoon makkelijker. De doe ik echt op de rand en als ik de volgende laag op doe dan heel iets drukken.. dan komt een beetje van de botercreme weer op de zijkant en dat smeer ik glad met een spatel (dus net zoals iedereen hier boven hahaha)
Hele dikke vulling maak ik ong 1-2 cm dik (ja 2 cm.. mmmm choco vulling in een chocotaart) en de dunnere vulling 0.5-1 cm dik.
En de warme mes tip is echt super.  De taart in de koeling en dan met een warme (droge) mes glad strijken

5

ja, zoals hier boven beschreven staat doe ik het ook. Maar ik heb pas meringue boeterreme gemengd met chocolade uitgeprobeerd en dat vind ik super lekker. Dus geen vieze dikke botercreme meer voor mij!, maar meringue chocolade mmmm :P En die mag wat mij betreft lekker dik..

6

De botercreme 1 op 1 vind ik mierzoet.
Dus ik maak ook de meringue botercreme, gister met frambozengelei gemengd, en zelfs als vulling gebruikt. 1 cm dan. Ik moet zeggen, het was nog lekker ook.

7

suz@nne schreef:

ja, zoals hier boven beschreven staat doe ik het ook. Maar ik heb pas meringue boeterreme gemengd met chocolade uitgeprobeerd en dat vind ik super lekker. Dus geen vieze dikke botercreme meer voor mij!, maar meringue chocolade mmmm :P En die mag wat mij betreft lekker dik..

nou, ik ben wel benieuwd, dit is dus niet zo boterig? ik vind die botercreme nl echt niet echt lekker! een beetje wel, maar niet teveel.
ik ga vanavond deze creme maar eens maken. inmiddels recept gevonden!
bedankt voor de tip!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl