1

Onderwerp: waarom waarom waarom

Dat vraag ik me nou af... Waarom is een mooi kapselbakken zo ingewikkeld. Ik wilde een 30x30 taart bakken. Had veel mix klaar gemaakt in mijn kennie en nu komt ie er zo uit!!!!!
waarom waarom waarom... grrr. Was trouwens mijn 2e poging.
http://i40.tinypic.com/jgnl2p.jpg

Re: waarom waarom waarom

Misschien voor het bakken de mix iets meer naar de randen duwen?
En als je hem hoger wilt meer mix gebruiken. Ik gebruik voor 30x30 al bijna 800 gr mix en dan issie nog niet zo hoog als ik zou willen.

3

als ik een 30 x30 maak dan gebruik is 660 gr bisquit mix en 10 eieren, hij rijst bij mij dan boven de vorm uit

ik kan slecht inschatten hoe hoog de jouwe nu is geworden

4

ik gebruik ook 660 graam en 10 eieren met een vorm van 25 bij 34 dus dat komt overeen!   hij word bij mij ongeveer 5 a 6 cm hoog en heb geen last van een bolling, maar zodra die klaar is haal ik hem er direct uit en zet hem op zijn  kop, als je dan nog een klein beetje bolling heb is dat meteen verholpen

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

diti s zelfs 730 mix met 11 eieren.... ik snap er nix van. Vrees dat de vorm te groot is voor mijn kleine combi oventje. De andere lukken altijd prima. Ik baal als een stekker. Ga het van het weekend nog 1 keer proberen.

6

Misschien toch bakken in etappes. Dus eerst 160 graden voor 15 min. dan pas verhogen. Zo krijg je minder een bult in het midden.

7

Ik merk als je met de gewone mixer mengt het kapsel ook veel hoger wordt,
als dat je hem met de elek.kom mengt....
Ik weet niet waardat aan ligt.....
Ik heb het nu al een paar keer uitgeprobeerd...;)
Mischien iemand een oplossing hier????