1

Onderwerp: Chocoladesticks

Weet even niet in welke rubriek dit moet; decoreren of bekleden dus doe het maar gewoon hier. Ik heb een vraagje over chocoladesticks (of evt kittekats). Ik wil voor m'n broer zo'n klein chocolade taartje maken met van die m&m's boven op en aan de zijkant allemaal van die chocosticks of kittekats. Mijn vraag is hoe plakken jullie die sticks op de zijkant van de taart? Smeren jullie de zijkant van het biscuit in met botercr

Groetjes Rineke

2 Laatst bewerkt door birgitta (05-02-2009 17:17)

Re: Chocoladesticks

De meeste maken een Chocoladeganache taart en dat plakt al vanzelf.

Maar als je een gewone taart wilt maken kun je het ook afsmeren met chocolade pasta
Of botercreme met cacao erin.

Lint is denk ik puur decoratie :)

3

Ik heb laatst wel chocosticks om m'n taart gedaan, en die bleven zo wel staan, maar soms viel er toch

Mijn website: Presentaart

4

Hier in Utrecht is geen shocostick meer te krijgen, overal uit de handel, zelfs bij de liddl

Veel taart plezier

5

Ik gebruik nooit geen lint...
Ik plak die sticks er gewoon tegenaan....

6

Bij de Chocoladeganache kan dat, maar bij een droog biscuit wat niet is afgesmeerd kan het toch niet plakken?

7

Nee dan gebruik ik gewoon de botercreme.....en dan plakken ze wel...;)

8

Ja, je moet er wel

Mijn website: Presentaart

9

bettie schreef:

Hier in Utrecht is geen shocostick meer te krijgen, overal uit de handel, zelfs bij de liddl

Ojee, ik ga vanmiddag meteen groot inslaan hier (als het nog kan...)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10

Hier bij de liddl dus ook niet meer helaas:( , ben gisteren 4 supermarkten afgeweest. Alleen bij de ah nog van die hele dure (excellent oid) met heel weinig inhoud. Dus nu toch maar kitkat gekocht gisteren. Maar bedankt voor jullie antwoorden. Ga nu botercreme mengen met chocopasta en dat op het kapsel smeren. En dan toch maar lint eromheen, moet ze 150km verder afleveren dus ik neem maar geen risico's.

Groetjes Rineke

11

kokkie schreef:
bettie schreef:

Ojee, ik ga vanmiddag meteen groot inslaan hier (als het nog kan...)

dat probleem ha dik dus van de week ook al, niet bij de Deka (niet dat die nou zoveel hebben, volgens mij hebben ze die nooit gehad) en de Lidl had ze ook niet meer
Dus ik heb maar kitkat gebuikt om te stutten

12

Kl...... In Valkenswaard ook al niet meer te krijgen. Maar: ze zeiden er wel dat ze weer terugkwamen, van een andere leverancier... Ik wacht rustig af!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...