1

Onderwerp: koekjestaart invriezen

Hallo,

Mijn dochter wil graag een koekjestaart (petit beurre) voor haar verjaardag. We vieren het op zondag, maar zaterdag hebben we et kinderfeestje en vrijdag moet ik gewoon werken en 's avonds ook weer naar 2 verjaardagen.

Kan ik de taart op donderdag al maken? En kan ik hem dan in de koelkast bewaren of beter invriezen? Ik wil de taart vullen met botercreme en bosvruchtenjam, en hij wordt bedekt met fondant en versierd met marsepein.

Alvast bedankt voor jullie tips!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

2

Re: koekjestaart invriezen

Kan volgens mij wel in de koelkast.
Maar die koekjes kan ik nog niet zo plaatsen. Ik zie het ook niet terug in de vulling of versiering.

3

Haha, een koekjestaart is een taart die je opbouwt van petit-beurre koekjes. Koekje in de (koude) koffie/melk, laagje botercreme erop, nieuw koekje soppen en er weer bovenop, zo bouw je een koekjesaart op. Je hebt geen oven nodig, en de taart kan zo groot en zo hoog worden als je zelf wil.

Het is een van oorsprong belgisch recept volgens mij, en mijn dochter is er dol op!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

4

oh lange vingertaart? die kan je heel lang bewaren hoor in de koelkast goed afgedekt! ik zat ook ff te kijken wat je met koekjestaart bedoelde. ik maak hem altijd met lange vingers dus heet ie lange vingertaart ;)

ik zou hem donderdag maken en invriezen en dan zaterdagmiddag in de koelkast zetten! voor de zekerheid!