1

Onderwerp: heb jullie hulp even nodig

Heb vanmorgen bij de Lidl de silliconen hart gekocht, perfect maatje voor mij, niet te groot niet te hoog hihi

18 Februari is de trouwdag van me ouders en wil ik dus een harttaartje maken.

Ik moet al mijn spulletjes nog kopen dus hou er rekening mee dat ik geen 101 uitstekers en vormpjes heb hihi

Hebben jullie wat ideen voor me en tips

Denk dat ik m maar 1 keer doorsnij voor een vulling, en doe dan denk ik aardbeienjam, lusten we bij ons thuis allemaal haha

Misschien woont er ook iemand in de buurt (Zwijndrecht) waarvan ik misschien wat spullen zou mogen lenen voor deze "opdracht"

2

Re: heb jullie hulp even nodig

Heb je wel marsepein of fondant? Anders kun je zelf botercr

3

nou, vanaf Maandag is er in Ridderkerk een winkel open met allerlei benodigheden, en hun verkopen ook marsepein, dus wilde dinsdag daar gaan kijken en anders bestel ik het hier via de shop

Hoe kan ik die boetercreme zelf maken? misschien een hele stomme vraag hoor haha

Ja bij de Hema zag ik inderdaad hartvormige bonbons en andere snoepjes

4

je kunt bijvoorbeeld leuke rolroosjes maken, zie hier:

http://www.youtube.com/watch?gl=NL& … MmQiZ5xqRQ

hier staat een how to's van gewone roosjes...:

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … Technieken

Heb je koekjes uitstekers, daar zit vaak een vormpje bij met hartjes. Ook erg leuk op een bruidstaartje.

En misschien een dun rolletje maken en daar een 18 van rollen....

5

oooohhhh die rolroosje moet me ook wel lukken (hoop ik)

6

gesmolten chocolade over je taartje (wit of bruin, maakt niet uit) en dan versieren met allerlei hartjes, nu volop te koop in de winkels, misschien voor ieder jaar een hartje? Je kunt ook van dr oetker roze glazuur kopen en hier figuurtjes, of tekst op je taart spuiten. Veel plezier en succes! Het zal wel goed komen denk ik, het is al een super lief gebaar :)

7

nou is de rand 3 cm hoog van het hart, zo'n cake komt altijd nog iets omhoog, hoeveel kan ik er het beste in doen?
Want wil m inderdaad niet te hoog, vindt die 3 cm wel leuk voor zo'n 1e echte keer alleen hahaha

8

suz@nne schreef:

gesmolten chocolade over je taartje (wit of bruin, maakt niet uit) en dan versieren met allerlei hartjes, nu volop te koop in de winkels, misschien voor ieder jaar een hartje? Je kunt ook van dr oetker roze glazuur kopen en hier figuurtjes, of tekst op je taart spuiten. Veel plezier en succes! Het zal wel goed komen denk ik, het is al een super lief gebaar :)

ja die zakken met die glazuur heb ik gezien, moet morgen toch nog boodschappen doen en zag dat je die ook heel lang kunt bewaren

9

je kunt ook glazuur maken van poedersuiker met een heel klein beetje water

10

Lientje schreef:

je kunt ook glazuur maken van poedersuiker met een heel klein beetje water

poedersuiker heb ik genoeg staan, zit al een paar jaar steeds in het kerstpakket haha