1

Onderwerp: Waar kan ik glutenvrije meel kopen

Hallo meiden,

Ik zag dat er een aantal van jullie ook glutenvrij eten, of dat er iemand in het gezin is die dat doet. Ik moet ook deze week gaan beginnen en ik ben benieuwd waar jullie je glutenvrije meel halen om bijv. brood en taart te bakken. Kan ik dit ook vinden in de reguliere supermarkten? Ik heb al wel een beetje rondgesnuffeld, maar kom er nog niet zo goed uit.

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Enne lekkere recepten zijn ook welkom.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

2 Laatst bewerkt door jolanda71 (05-02-2009 09:43)

Re: Waar kan ik glutenvrije meel kopen

Over het algemeen is het niet te krijgen in de supermarkten. Ik adviseer je shar c te nemen. Kun je in de natuurwinkel wel krijgen. Dit is voor cake, biscuit en koekjes. Niet voor brood. Er staat bij de ingezonden recepten een goed recept maar ik gebruik vaak deze

Kapselbeslag (klassieke taartbodem)

Voor taartvorm

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Bedankt Jolanda, hier kan ik al wat mee. Het is voor mezelf, dus ben nu alles een beetje aan het uitzoeken.

Het is wel lastig hoor om zo'n dieet te moeten doen terwijl mijn bloed aangeeft dat ik het niet heb. Is 3 keer getest en zelfs nog doorgetest in Amsterdam en alles negatief. De biopten geven wel een afwijking aan, maar niet een echte coeliakie afwijking. Dus ja het zal 2 maanden afzien worden en dan weer een onderzoek waar ze nieuwe biopten op kweek gaan zetten.

Heb je nog tips voor mij voor brood?

Ik moet zeggen dat ik niet zomaar een glutenvrije taart voor iemand zou maken hoor, want er komt inderdaad wel wat meer bij kijken dan schone spulletjes en glutenvrije produkten. Ik denk dat dat erg onderschat wordt! Ik viel bijna van mijn stoel toen ik uitleg kreeg over hoe ik nu te werk moet gaan.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4 Laatst bewerkt door jolanda71 (05-02-2009 09:53)

Ik heb je gemaild. :D

Brood koop ik bij de boni, ligt in de vriezer en heet toast. Er zijn nog drie soorten maar die eet hij niet.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Als je vragen hebt mag je mij ook wel mailen Jose, ik heb zelf coeliakie en eet dus ook glutenvrij.
Mix C van schar heet nu trouwens Kuchen und Keckse.
Als ik een biscuit maak, gebruik ik per ei 20 gram suiker en 20 gram meel. ( ei maat M). Bij mijn woonplaats kan ik bij de C1000 glutenvrij meel en brood en koekjes halen. En bij de reformwinkel ook. Via internet kan je ook veel bestellen , bijv. bij www.glutenvrijemarkt.com

Ik eet zelf op dit moment Ertha van Schar, dat rooster ik eerst even anders is helemaal niet lekker. Je moet wel een aparte broodrooster hebben voor je glutenvrije brood.

Ennuh , misschien kan je even kijken op www.coeliakieforum.nl vind je ook heel veel info.

Succes!!

6

Oja, zelfgebakken brood is wel lekkerder meestal. Maar ik ben even klaar met zelf bakken, ik gebruikte Brotmehl van Schar en boerenbruin mix van Twello.