1

Onderwerp: Hoe zit het nou met slagroom?

Nu heb ik hier steeds geleerd: Als er slagroom in de vulling zit, moet hij in de koelkast.
Gananche hoeft dan weer niet, omdat die slagroom verhit is geweest.
Dus nu zat ik te puzzelen welke vulling ik zou gebruiken.
Bokkepootjescreme of bokkepootjes slagroom. Laatste vind ik persoonlijk veel lekkerder.
Als ik nu die slagroom eerst verhit, dan in de koelkast, dan opkloppen, kan hij dan wel buiten de koelkast???
Want dan zouden alle vullingen met slagroom op deze manier wel kunnen toch?

Wat denken jullie?

2

Re: Hoe zit het nou met slagroom?

geen idee hoe het echt moet hoor, maar als er bij mij slagroom in een taart zit, op wat voor manier dan ook zet ik hem in de koelkast.
ik heb zelf gewone soesjes vergeten in de koelkast te zetten. en na een dag en een nacht waren ze toch zuur! brrr. bij mij gaat het dus lekker in de koelkast.

3

Bij mij gaat ook alles met slagroom erin, in de koelkast.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Ik denk eigenlijk niet dat alleen verhitten voldoende is in het geval van melkproducten. Hier dus ook: slagroom == koelkast.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

ik heb even meegelezen en dan komt mijn vraag, hoe zit het dan met Zwitserseroom, in de koelkast lijkt mij dus. Banketbakkersroom hoeft niet in de koelkast, maar Zwitserseroom is bbr met slagroom erdoor, dus IN de koelkast, TOCH?!?!

6

Ja ook zwitserse room gaat hier in de koelkast.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

7

Met koud weer zet ik 'm meestal buiten of in de schuur.Gaat goed hoor met slagroom erin.
Als het straks weer warmer gaat worden,gaan ze de ijskast in.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

8

volgens mij moet banketbakkersroom dus gele room / pudding ook in de koelkast bij ons in de bakkerij wel tenminste.....

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

9

shopgirl schreef:

volgens mij moet banketbakkersroom dus gele room / pudding ook in de koelkast bij ons in de bakkerij wel tenminste.....

lijkt mij dus ook!!! is toch een melk product!!!

10

shopgirl schreef:

Als je het poeder aanmaakt met melk, is het melkprodukt, maar aanmaken met water of sinasappelsap kan het wel buiten de koelkast.