Onderwerp: wat beter, jam of botercreme?
ik wil morgen mijn biscuit bekleden met fondant, maar wat is beter te gebruiken voor de bekleding? botercreme of jam? ik ben bang dat als ik jam gebruik gaat mijn fondant ''smelten''
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat beter, jam of botercreme?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik wil morgen mijn biscuit bekleden met fondant, maar wat is beter te gebruiken voor de bekleding? botercreme of jam? ik ben bang dat als ik jam gebruik gaat mijn fondant ''smelten''
zelf gebruik ik altijd de botercreme 1:1 om af te smeren
af en toe smeer ik ook af met witte chocoladepasta maar daar worden ze minder strak van
jam heb ik nog nooit gebruikt dus dat weet ik niet
Mijn ervaring is dat jam lekker werkt op gewone cake kapsels en voor biscuitmix gebruik ik de boter crememix van de webshop hier. Die vind ik zelf erg lekker en kan ook met een smaakstofje er door. De 1 op 1 vind ik niet lekker maar dat is een kwestie van proberen en kijken wat beter bevalt.
bedankt dames voor jullie reacties
heb nog een klein vraagje, ik wil dus morgen ochtend mijn taart bekleden met fondant, zal ik hem gewoon buiten de koeling houden? de taart woord morgen avond opgegeten dus, hoop de fondant nog goed zal blijven, ik heb niet veel ervaring daarom zoveel vraagjes
ik zal als vulling aardbeeijam+bbr gebruiken
ik gebruik het altijd allbei samen ..
maar mijn ervaring was ook wel dat jam het fondat erg nattig maakt.
Bij mij is het eigenlijk nog nooit echt goed gelukt ..
Dus ik kan je verder niet helpen ..
Banketbakkersroom kan je eigenlijk niet een hele nacht buiten de koelkast bewaren.
Kan je hem niet een uur voor je gaat bekleden eruit halen?
En trouwens er zijn er veel, die na het afsmeren hem juist een kwartier in de koelkast zetten, zodat hij makkelijker te bekleden is.
Jam kan je goed gebruiken als je taart al heel glad is, botercreme kan je makkelijker gaatjes mee opvullen. Maar smelten doet hij niet , kan dus beiden.
De 1 op 1 vind ik zelf mierzoet, meringuecreme is wel heel lekker.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat beter, jam of botercreme?