1

Onderwerp: Tips voor "plan-van-aanpak" 60 cc's vullen en decoreren

Voor een feestje heb ik 60 cupcakes nodig.
Ik wil ze allemaal gaan vullen mbv spuitzak en puntige spuitmond (zoals op de site van Wilton). Vullen zal waarschijnlijk worden 30 met botercreme en 30 met jam (andere smaakvolle tips zijn altijd welkom)
De ene helft wil ik decoreren met glazuur de andere met marsepein.

De cc zijn al gebakken en gaan zo de diepvries in.

Hoe kan ik nu verder het beste te werkgaan? Op een zo logisch mogelijke manier, en dat ze het best mogelijk bewaard kunnen worden.

Bedankt alvast voor de tips en meedenken!

2

Re: Tips voor "plan-van-aanpak" 60 cc's vullen en decoreren

Je zou de marsepeinen cc's versiersels alvast kunnen bewaren en luchtdicht bewaren. Dat scheelt alweer werk als je ze moet maken.

3

Ik vond met jam vullen met spuitmondje niet echt een succes (ipv in de cupcake spoot de jam de spuitzak uit ;)) maar misschien dat anderen daar betere ervaringen mee hebben.
Vullen doe ik nu altijd met jam met behulp van een appelboor. Daarna smeer ik er botercreme (of witte chocoladepasta) op als plaklaagje voor de marsepein.
In de koelkast drogen cupcakes snel uit, dus bewaren het liefst in taartdoos op een koele plek.

4

MArtine bedankt voor je tips!
Scheelt zeker ook weer ruimte in mijn koelkast;)

Oja, (even off-topic) weet ook iemand hoe ik de titel in dit topic aan kan passen?

5

Zelf topic aanpassen kan niet, dus even Marianne lief aankijken ;)
Succes met je cupcakes!

6

Ik gebruik ook een appelboor en "boor" vanaf de onderkant een tunneltje (natuurlijk niet tot bovenin). Het kapje wat ik er uit haal, stop ik er na het vullen weer in terug. Je kunt dan eigenlijk allerlei varianten botercreme kunnen gebruiken. Als het maar stevig van structuur is.
Suc6

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!