1

Onderwerp: Cupcakes bekleed en al in de vriezer?

Ik wil zaterdagmiddag graag 20 cupcakes meenemen naar een verjaardag, maar heb eind van de week geen tijd om ze te maken en decoreren.
Kan ik ze vandaag of morgen maken, al bekleden met marsepein en fondant + versieren met uitgestoken hulstblaadjes en dan invriezen tot vrijdagmiddag?
Ik ben een beetje bang dat de hulstblaadjes dan in de ondergrondlaag 'smelten' bij het ontdooien en het 3D-effect weg is...

(en, niet nodig voor deze keer, maar wel handig om te weten! Kun je ze ook invriezen als je er een toef botercr

Re: Cupcakes bekleed en al in de vriezer?

hoi!

ik had red velvet CC met een toef cream frosting ingevroren (eerst op een bordje naast elkaar, later in een zak door elkaar) en dan ging heel goed ontdooien ging ook prima. denk dat het met botercreme ook wel goed zal gaan.

3

Hoi, hoi,
Je kunt ook de cakejes bakken en invriezen en dat wat je erop doet maken en in een afgesloten doos of iets te bewaren. Je hoeft dan de avond ervoor alleen nog maar de cakejes in te smeren en de decoratie erop te plakken.

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

4

afhankelijk van de fondant die je gebruikt kan je alles compleet invriezen.

5

Als je je ccakes invriest aldan niet bekleed laat de cupcakepapiertje niet los achteraf bij het ontdooien??????

Vele en lieve groetjes Nicole

6

Niemand die hier iets over kwijt wil?????

7

nee hoor, papiertjes laten niet los, tenminste is mij nog nooit overkomen.

8

Ok

9

Bedankt hoor!!!!!!!!!

monique53 schreef:

nee hoor, papiertjes laten niet los, tenminste is mij nog nooit overkomen.

10

Nathalie schreef:

afhankelijk van de fondant die je gebruikt kan je alles compleet invriezen.

Is er verschil in welke fondant je gebruikt?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

11

er is nl fondant die niet ingevroren kan worden. (niet die van de webshop: die kan nl wel ingevroren worden :Y)

@ nicole: ook hier laten de papiertjes niet los.

12

dus als ik het goed begrijp..
kan ik cupcakes met rolfondant of marsepein gewoon invriezen?en kan ik ook gewoon de cakes invriezen ontdooien en dan decoreren? en wat ik eigenlijk nergens terug kan vinden.. hoe lang duurt het voordat het compleet ontdooid is? hetzelfde vroeg ik mij ook af met een ingevroren buscuit\kapsel... ik hoor het heeeeeel graag :-)

13

Nathalie schreef:

er is nl fondant die niet ingevroren kan worden. (niet die van de webshop: die kan nl wel ingevroren worden :Y)

@ nicole: ook hier laten de papiertjes niet los.

Welk merk kan dan wel ingevroren worden?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

14

M&B fondant (hetsuikeratelier, taartenfee) kan niet ingevroren worden. Heel jammer want het zijn wel mooie kleuren, best makkelijk te verwerken en lekker.

15

Passiefruit schreef:

dus als ik het goed begrijp..
kan ik cupcakes met rolfondant of marsepein gewoon invriezen?en kan ik ook gewoon de cakes invriezen ontdooien en dan decoreren? en wat ik eigenlijk nergens terug kan vinden.. hoe lang duurt het voordat het compleet ontdooid is? hetzelfde vroeg ik mij ook af met een ingevroren buscuit\kapsel... ik hoor het heeeeeel graag :-)

het ontdooien van de cc en de bischuit duurt hooguit maar 1 uurtje

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

16

Nathalie schreef:

M&B fondant (hetsuikeratelier, taartenfee) kan niet ingevroren worden. Heel jammer want het zijn wel mooie kleuren, best makkelijk te verwerken en lekker.

euh, ik moet je toch gaan tegenspreken hier Nathalie :)

Ik gebruik deze suikerpasta altijd tijdens de workshops, en veel van deze taarten worden ingevroren hoor, en nog nooit klachten gehad...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

17

hoi ellen, bedankt! ik had werkelijkwaar geen flauw idee :-(

groetjes..

18

catherine schreef:
Nathalie schreef:

euh, ik moet je toch gaan tegenspreken hier Nathalie :)

Ik gebruik deze suikerpasta altijd tijdens de workshops, en veel van deze taarten worden ingevroren hoor, en nog nooit klachten gehad...

Ik heb hem toen gebruikt op mijn teletubbie-chocolade taart en die teletubbie was helemaal misvormd, de letters uitgelopen.
In hetsuikeratelier (zij hebben toen navraag gedaan bij M&B?) werd mij toen bevestigd dat deze idd niet ingevroren kon worden. Vandaar mijn berichtje. Maar ik heb nog blauwe liggen en zal eens een proeftaartje maken er mee. Dan laat ik het je weten hoe het hier verlopen is. Ik zou het erg fijn vinden als hij  toch ingevroren kon worden! Want vind de kleuren toch echt wel super! En hij verwerkt zich fijn en is lekker.... voor mij was  het enige nadeel dat je hem niet kon invriezen.

19

Update en correctie:

Ik moet Catherine idd gelijk geven! Het kan dus toch echt ingevroren worden! Ik heb toen denk ik gewoon pech gehad!
Ik had om te proberen de donkerblauwe en paarse fondant gebruikt om het uitlopen goed te kunnen zien maar........ er viel niets te zien! Mooi droog en lekker!

Catherine, dank je wel om me uit te dagen HIHIHIHIHI Nu kan ik vaker deze leuke kleuren gebruiken!!! (Krijgt MJ ze ook???)

Groetjes van een blije nathalie