1

Onderwerp: chocolade kapsel

Halllloooooooooooo,

Ik wil binnenkort een  cocoladekapsel gaan bakken. Ik wil hiervoor de mix vd webshop gebruiken. De standaard hoeveelheden voor een vorm van 24 cm zeg maar. Ik las dat je hier dan gewoon chocolade aan toe kon voegen. Maar hoe doe ik dit? Smelt ik de chocolade en dan erdoor (meteen voor het kloppen of helemaal aan het eind) en hoeveel gram chcolade moet ik dan toevoegen voor een heerlijke luchtig kapsel. Of zal ik maar gewoon cacao gebruiken?
Graag reacties!

catja

2 Laatst bewerkt door Kadohke (03-02-2009 08:17)

Re: chocolade kapsel

Ik weet niet anders dan dat je cacao erbij kunt doen, maar dan wel een gedeelte van de mix weglaten. De precieze verhoudingen weet ik niet. Effe zoeken, staat vast ergens genoemd :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Staat bij de omschrijving van de mix in de shop genoemd:

Tip: Voor een heerlijke chocolade biscuit 40gr. cacao, 20gr. poedersuiker toevoegen en ong. een half ei. Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Staat bij de omschrijving van de mix in de shop genoemd:

Tip: Voor een heerlijke chocolade biscuit 40gr. cacao, 20gr. poedersuiker toevoegen en ong. een half ei. Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen.

Dit heb ik ook gebruikt (cacao toevoegen bedoel ik dan), maar ipv een half ei een heel erin gedaan, en hij was heerlijk!

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

5

Ik zou eerder gesmolten chocola op het laatst erdoor doen.
100 gr. per 5 eieren.
Cacao maakt beetje droog.

6

Als je alleen gesmolten chocola erbij doet, hoef je dan verder niks toe te voegen?

Groetjes, Anne

7

Cacao is chocola zonder suiker, dus moet de verhouding anders, maar met gewone gesmolten chocola blijft de verhouding hetzelfde. Dus hoeft er verder niets bij.