1

Onderwerp: Wat is d

Dit taartje is alvast voor mijn eigen verjaardag volgende week. Hij gaat de vriezer in. Hij is ook flink experimenteel :D.

Het is een chocoaldekapsel gevuld met 2 lagen gele room, 2 lagen Baileyscreme en 1 laag met 1 blik kersenvlaaivulling :P
Afgesmeerd met Baileyscreme :P

Bovenop bekleed met marsepein.

De zijkant was mijn experiment. Ik heb een leuk patroontje gegoogled (het lijkt net een rol behang :lol:) en dat geprint op een frosty sheet. Dat sheet vervolgens in repen geknipt en om de taart gelegd.
Er zijn wel weer wat dingen die ik geleerd heb :) zoals dat ik dit beter niet had kunnen afsmeren met creme, dat het handiger is de repen vantevoren precies op maat te knippen, en dat het netter is ze op de naden te laten overlappen in plaats van het strak (ik dacht dus: netjes :s) tegen elkaar aan te zetten.

Enniewee... hij is toch wel erg leuk geworden, al zeg ik het zelf :+

De letters moeten er nog op, ik weet alleen nog niet zo goed welke tekst ik precies zal gebruiken :lol:. Vorig jaar had ik '29 again' op mijn taart gezet en ik denk nu over '29 forever' :lol:.

Als 'ie

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Wat is d

Leuk gedaan!!

3

Dat is een leuk taartje geworden. Hoe dik zijn die frosty sheets eigenlijk? Zijn ze net zo dun als die decostrips want die zijn net zo dun als een velletje papier en die plak ik over het fondant heen met een beetje water.

4 Laatst bewerkt door tourta (02-02-2009 12:49)

inderdaad een erg leuke rand!! Lekker vrolijk. Ik zou gaan voor 29 4-ever

5

Leuk gedaan!

6

merlette schreef:

Hoe dik zijn die frosty sheets eigenlijk? Zijn ze net zo dun als die decostrips want die zijn net zo dun als een velletje papier en die plak ik over het fondant heen met een beetje water.

Ik vind ze vrij dik. Ik heb ze niet op marsepein geplakt, maar zo op de botercreme gedaan. Onderdeel van het experimentje :)
Die decostrips ken ik niet, maar dit lijkt me net zoiets?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Leuk behangetje Carin!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

8

ik vind het echt prachtig!

9

Leuk taartje! Experiment gelukt dus...

Enne, '29 forever': hilarisch goed!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

leuk behangetje hoor, helemaal mijn ding! superleuk taartje!

11

Leuk experimentje hoor!!

Groetje,
Toetje

12

Ik vind het heel apart hoor. Kun je uitleggen hoe je dat precies doet met die sheet?
Gebruik je eetbare inkt? doe je dat met je gewone printer? Onder welka naam verkopen ze die sheets?

Veel vragen, maar ik vind je taart bijzonder leuk en de toepassingen zijn natuurlijk legio.

Groetjes Willy

13

H

Groetjes, Marjolein
Wil je mijn taartjes bekijken? Klik dan hier!

mooi!! Ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen over de sheets!!!

15

Oooooooow, wat gaaf!! Ik ben dit al eeuwen van plan (hihi, zolang als ik een printer heb :P) en nou weet ik gelijk wat ik wel en niet moet doen :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

16

super gemaakt ook je petiti fours zien er heel mooi uit .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

17

Heel erg mooi! Ik ben ook erg benieuwt of dit met een speciale printer gaat en wat de kosten dan zijn?, ik heb laatst al een keer gelezen wat zo'n printer kost en dat viel me mee, maar wat kosten die sheets e.d.?

Alles is zo leuk en als ik dit zie wil ik het ook allemaal hebben....., maar goed de taart is net op, maar ik kan nu even geen reden bedenken om er weer eentje te bakken ;s

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

18

Geeft een superleuk effect zeg! Leuk behangetje ook uitgezocht! :D

Mijn website: Presentaart

19

leuk behangetje hoor en ik zag geen naden hoor!

groetjes kim

20

Leuk printje :Y
En ben benieuwd wat voor leeftijd je er nou op gaat zetten ;)
Bij mij wordt het gewoon 31 dit jaar!

21

ziet er heel mooi uit :)

22

Wat een leuk behangetje, heel leuk geworden en ik zou 29 forever erop zetten.

23

(Laatst al gemaild op een vraag en voor de snel even gecopy/paste:)

Ik heb een printer puur enkel en aleen voor het printen van ouwel en icingsheets,  voor mijn verjaardag gekregen. Niels heeft er zich in verdiept. Het is een Canon pixma IP 3500. Niels heeft 'm bij Norrod gekocht, dat zit hier in Groningen ( maar ook in Zwolle en ik dacht dat ze ook een webshop hadden...)
De inkt en ouwels/icingsheets heeft hij besteld bij www.bouwhuis.com . Daar hebben ze hem ook goed geholpen bij het beantwoorden van vragen.
We gebruiken 'm niet z

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

24

Wat een schattig behang! Leuk h

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

25

jaaaaaaaaaaaaa, supergaaf!!!!!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.