1

Onderwerp: Royal icing en suikerbakkerspoeder?

Hoi dames,

Vraagje over het maken van royal icing. Pasgeleden heb ik geleerd dat je voor het maken van royal icing geen gewone poedersuiker mag gebruiken omdat daar zetmeel aan is toegevoegd. Je moet dus de echter suikerbakkerspoeder hebben. Omdat ik altijd zoveel mogelijk probeer ingredienten te gebruiken die ik in de winkel kan kopen (en ook geen Sligro- of Macropasje heb) kregen we het over de vraag of RI dan eigenlijk wel te maken is met zelfgemaakte poedersuiker (d.w.z. de hier al vaker besproken methode om zelf poedersuiker te maken van gewone kristalsuiker in je keukenmachien). Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd?

2

Re: Royal icing en suikerbakkerspoeder?

of het kan met zelfgemaakte poedersuiker weet ik niet maar ik heb het laatst ook gemaakt met gewone poedersuiker en geen probleem hoor

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

3

Met gewone poedersuiker kan je prima icing maken. Ik deed het in het begin ook. Het enige nadeel is dat er soms kleine klontjes in kunnen zitten en dan past het niet meer door de kleinste spuitmondjes.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Oke, dat klinkt bemoedigend, dat ga ik dan toch zeker eens proberen. Scheelt weer een ingredient dat ik bij de supermarkt kan halen.

5

Ja, kan prima hoor, alleen niet door spuitmondje 1. Verder wel.
En zelf poedersuiker maken door keukenmachine?
Niet doen! Je keukenmachine zal na een aantal keren kapot gaan. Er komt heel fijne stof vanaf, en daardoor gaat het fout.
Dan ben je nog heel duur uit.