Onderwerp: HELP ... Nieuwe oven van Ikea

Beste medebaksters,

Na mijn scheiding ben ik verhuisd en ben ik heel blij met mijn nieuwe IKEA keuken. Ik ben alleen niet zo blij met mijn oven. Ik heb de Nutid 900 van Whirlpool en het lukt me niet om er een gaar kapsel uit te krijgen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze oven en zou je dan kunnen aangeven op hoeveel graden je bakt en op welke richel en hoe lang. Het is raar maar deze oven heeft geen 'midden van de oven' de graden kun je alleen instellen op veelvoud van 10. Ik heb 170 en 180 graden onder en boven het midden voor 35 en 40 minuten geprobeerd. Resultaat van buiten ziet het er mooi uit maar van binnen nog vloeibaar. Wat nog eens heel vervelend is dat ik 14 februari een bruidstaart moet maken. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

2

Re: HELP ... Nieuwe oven van Ikea

Oventhermometer kopen om te zien hoe warm het nou echt daar binnen wordt, het klopt zo vaak niet met wat de thermostaat aangeeft!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik heb zelf de NUTID 600 en deze is op 't formaat na volgens mij 't zelfde. Bij de boven en onderwarmte stand staat een kapsel d'r bij mij zo'n 35-40 minuten in op 180 graden. Bij boven en onderwarmte stand in combinatie met hetelucht is 'n kapsel bij 170 graden al na 35 minuten gaar. Voordeel van deze stand vind ik de hoogte van 't kapsel. Volgens mij worden m'n kapsels net iets hoger dan bij uitsluiten boven en onderwarmte. Nadeel vind ik dat de kapsels iets donkerder kleuren.

Overigens verwarm ik de oven bij beide standen eerst 10 minuten voor. Misschien maakt dat net het verschil?

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

Ik zou ook een oventhermometer kopen om te zien hoe warm het wordt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me