1

Onderwerp: alle begin is moeilijk maar het zit me echt niet mee :(

Vandaag wilde ik mijn eerste taart gaan bakken en ik had er onwijs veel zin in om een mooie taart voor mijn kinderen te gaan maken. En heb alles er al voor aangeschaft om ook zo'n overheerlijke taart te gaan maken. Maar het begon al lekker. toen ik mijn bakblik ingevet had, begaf mijn oven het ineens. de ventilator stopte er ineens mee :( ongelofelijk net nu ik mijn eerste taart ever ga bakken!! Maar gelukkig hebben we nog een magnetron waar ook een oven bijin zit. dus ik dacht oooooooh gelukkig ik kan mijn taartje toch nog bakken. De mix van (de lekkerste taarten shop gekocht) en gemixt met 5 eitjes maat M. toen ik de hele mix in de magnetron (oven) en het maakte al de hele tijd een knetterend geluid. net of het kookte ofzo. ik heb het goedje toch maar de volle 35 min in de oven laten zitten. maar de taart was compleet mislukt ..ingezakt met bovenop allemaal rondjes en putjes. en de onderkant leek wel rubber. net of het ei nog gaar was maar dan heel dik geworden. (Lijkt een beetje op de boterkoek) en de randen waren aardig gaar maar het midden was gewoon nog helemaal niet gaar! ik baal er echt onwijs van want ik had zelf de room enz ook al klaar in de koelkast staan. maar om het nu nog een keer te proberen durf ik niet.. waarschijnlijk kan het gewoon helemaal niet in de magnetron. heeft iemand hier ervaring mee? taarten bakken en versieren lijkt me zo onwijs leuk! maar hier word ik niet echt vrolijk van!

Groetjes Miriam.

2

Re: alle begin is moeilijk maar het zit me echt niet mee :(

Je kan het niet met de magnetronfunctie bakken nee. dan moet je je combi op de hete lucht stand zetten, ook niet op de combi stand maar echt alleen de hete lucht stand.
Gewoon nogmaals proberen hoor!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Laat je niet ontmoedigen.

Groetjes, Elly

Hoi Mirjam,

Ik kreeg ook in het begin zo'n 'boterkoek'laag, zo heel dik en eigenlijk ook niet te eten :| Maar ik denk dat dat aan het mixen ligt, want ik begon met een simpele handmixer, maar sinds ik een echt goede mixer heb gaat 't gewoon goed!

Zelf maak ik biscuit volgens het recept van deze site, dus ik weet niet of 't ook werkt met de biscuitmix, maar misschien helpt het ook om de eieren VOOR dat je de mix erbij doet, flink te mixen. En als de biscuit nog niet gaar is, misschien toch 10-15 minuutjes langer?
En gewoon blijven doorgaan hoor, op een gegeven moment weet je hoe het moet en dan kun je weer lekker verder taarten maken :D

'I love it when a cake comes together'

5

Ik gebruik 3 ovens, waarvan 1 combimagnetron en met de ovenstand gaat het hier altijd goed. Je moet de magnetronstand wel uitschakelen dus, anders krijg je dat geknetter ;)

Gewoon nog een keer proberen hoor!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Ik doe al mijn mixwerk met een handmixer, en dat is altijd goed gegaan. Soms echt reusachtige kapsels... Dus aan de handmixer kan het volgens mij niet liggen. Krijg er wel spierpijn van.
Wel echt de aangegeven tijd mixen hoor, scheelt ook al wat. Eitjes even in een bakje heet water is ook goed.

7

Hoi allemaal!!

Bedankt voor jullie reacties!! het is fijn om te horen dat het kan gebeuren. want ik wist me even geen raad. zul je net zien dat de oven kappot gaat ;) maar goed ik hoop dat ik hem kan laten maken van de week. Ik had idd net een nieuwe goede mixer aangeschaft (lekkertaartje) dus ik denk dat het daar niet aan gelegen heeft? het zag er super goed uit na de 10 minuten mixen. maar toch idd iets niet goed gedaan met de magnetron stand misschien ..ik heb hem ook op 160 graden gedaan en daarna nog 10 min op 180 want er was geen stand met 175 graden.. mijn man had toch  maar een hapje van de cake genomen en vond het wel lekker smaken. dus heb ik alle slechte stukken er uit gesneden en van 12 losse stukjes geprobeerd er nog iets van te maken haahhah het was wel een gedoe maar toch heb ik er nog een klein 1ste taartje van kunnen maken.. het resultaat stelt niet zoveel voor maar toch is het nog best een lief klein taartje geworden vind ik eigenlijk toch wel.. :) nou ja hopelijk worden mijn taarten in de toekomst mooier en beter ;) bedankt voor jullie opbeurende reacties :D

Groetjes Miriam.

8

Hoihoi,

Het kan idd ook liggen aan hoe je het mixt.
Ik heb het heel lang gemixt en had het bakblik al voor ruim de helft vol met de mix, recept van deze site.
En dan wordt ie in de oven wel luchtig en hoog.
Succes en gewoon blijven proberen.

Groetjes Maaike

9

Niet opgeven hoor!
Alle begin is moeilijk en als je even doorzet dan kun jij straks "de nieuwkomers" ook weer helpen! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."