1 Laatst bewerkt door detaarteter (01-02-2009 13:49)

Onderwerp: Wie heeft ervaring met vierkant bakblik Schlecker?

Ik zag op de schlecker-site een 4-kant verstelbaar bakblik staan. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Er staat bij dat hij ca. 5 cm. hoog is. Gaat dat goed met bakken? Is hij wel stevig? Je kunt de bakvorm ook in 2-en splitsen, dat lijkt me handig gezien de geringe hoogte van het blik zodat je beide zijden op elkaar kunt stapelen of een n

taart taart en nog eens.....taart!

2

Re: Wie heeft ervaring met vierkant bakblik Schlecker?

ja die heb ik ook. Heb er nu 1x in gebakken en dat gaat prima.
Ik vindt het alleen wel lastig dat hij snel uit zijn vorm schiet, dus dat de ene kan langer wordt dan de andere. Moet misschien de uiteinden even strakker knijpen.
verder werkt het goed

3

ja hoor ik heb hem ook, en voor dat geld kan je niet tobben,

als je denk ik de zoekfunctie gebruikt kom je meerdere topics hierover tegen

4

Jep, hier ook. Zet hem altijd op een heel stuk bakpapier, die zijkanten van dat papier frobel ik naar boven, hoekjes van het papier met een paperclipje vast en tada, het schuift geen kant meer op!!
Ik vindt hem heel fijn dus, zeker voor dat geld

Jessica

5

een super idee!, vooral omdat ik maar een kleine oven heb.

Groetjes, Dorothea.

6

Hij is super, ik heb hem ook.

Ook ik gebruik paperclips om de bakblik in vorm te houden...gaat goed!

KuZz

7

Ik heb ook altijd het probleem dat hij gaat schuiven. De paperclips is een goed idee. Ik zelf zet er 2 vuurvaste kommetjes aan de andere kant in. Dan gaat hij ook geen kant meer op. Ik vind hem super werken
Ik gebruik 2 lagen bakpapier. Dus 1 voor op de bakplaat en dan maak ik een soort bakje van mijn bakpapier die net iets hoger is dan de randen, kan ik toch lekker een hoog kapsel bakken

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

8

Ik heb er ook 1 van maar gebruik hem eigenlijk nooit haha.
Dus mocht je toevallig bij me in de buurt wonen mag je hem voor 4euro wel ophalen.
Laat het me anders maar even weten!!

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

9 Laatst bewerkt door detaarteter (01-02-2009 22:23)

maar jullie vinden 'm niet te laag dus? En als je dat bakpapier gebruikt, is dat niet te slap?

Wat ik overgens nog niet snap, wat is nu de minimale afmeting dat je kunt maken? Er staat nl. "De lengte en breedte zijn traploos instelbaar van ca. 27 tot 52 cm., en van 18 tot 34 cm.". Is de kleinste taart die je kunt maken dus 27x18 cm en de grootste 52x34? Of kan die dus ook nog door de helft dmv dat scheidingsding....en kan die scheiding alleen in het midden of ook nog op 3/4? (snappen jullie me nog? :S )

taart taart en nog eens.....taart!

10

Hoi mamv2boys,

heb jij toevallig dat vierkant verstelbare blik nog, mocht zich namelijk nog niemand voor gemeld hebben zou ik deze wel graag willen.

Groetjes Ingrid

11

oeps zie nu dat er 2009 achter staat hahaha zit lekker op te letten ;)