1

Onderwerp: Help... CC hoe en wat te bestellen en andere tips welkom!(beginneling)

Hallo Allemaal...

Ik heb zojuist vanochtend m'n 1e ladingkje cupcakes gebakken... niet geweldige kwaliteit de smaak kan ook beter...(c1000 cakemix) zat raar bijsmaakje aan!
Ik ben van plan om t een en ander te bestellen in de webshop daarbij heb ik een beetje jullie hulp nodig om te voorkomen dat ik dingen 'vergeet' en alles in 1 keer kan bestellen enzo!

Wat zijn de mogelijk heden om je cc mee te vullen??
En wat en vooral welk rolfondant is nou geschrikt voor cc???
En welke versiersel zijn makkelijk voor een beginneling??

En wat zijn de basisbeginselen die ik MOET weten of handig zijn om te weten voor CC??

Alvast bedankt voor de reacties!!

2

Re: Help... CC hoe en wat te bestellen en andere tips welkom!(beginneling)

ik moet zeggen dat de cupcakemix van de webshop lekker is en makkelijk.

Fondant weet ik niet, ik gebruik eigenlijk nooit. Ik vindt zelf dat fondant te snel droogt en daardoor brokkelig wordt ben meer van de marsepein. Anderen zweren weer bij fondant dus smaken verschillen

Voor versiersels kan je natuurlijk uitstekers gebruiken, plungers zijn erg makkelijk.
Of een toef botercreme, daar heb je dan een spuitzak en grote spuitmond voor nodig. Eventueel extra smaak toeveogen door patides of een kleur dmv kleurstof.
Het is maar net wat je wilt er zijn veel mogelijkheden

3

Bedankt voor je snelle reacties...
Hoe moet ik dat dan zien?? een cupcake en dan?? wat doe je er dan mee??
Sorry hoor ik weet echt nog niet veel!

4 Laatst bewerkt door birgitta (01-02-2009 14:15)

http://nl.youtube.com/watch?v=ZMmQiZ5xqRQ

rolroosjes heel erg gemakkelijk te maken :)
Ik maak ze gewoon met fondant, hoeft geen tylos in.

laat ze in een open doosje met een stukje bakpapier drogen.
Je kunt ze dan als ze hard zijn met een beetje water  aan de fondant plakken

Zo ziet gaat het er uit zien   
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45152

5

je snijdt met bijvoorbeeld een glas een rondje uit van marspein en gaat die dan naar smaak decoreren. klein beetje botercreme eronder doen zodat het blijft plakken.

Of je spuit dus een toef botercreme erop

Even rondsnuffelen op het forum en je krijgt veel ideeen en ook hoe de decoratie gemaakt is. Dan gewoon eens wat uitproberen.

Het werkt wel het beste om de cupcakes in een cupcake blik te bakken zodat ze goed rond blijven. Wel een cupcake papiertje erin

6

Als je even in de cupcake & koekjes parade kijkt, krijg je HEEEEEEL VEEEEEEEEEL inspiratie!

@Birgitta, k wist echt niet dat roosjes maken zo simpel kon zijn! Ik doe het altijd op een veel moeilijkere en tijdrovende manier, allemaal losse stukjes aan elkaar plakken. Tanx!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl