26

Re: BiscuitMIX mislukt, ja heb alle gerelateerde onderwerpen gelezen!

je kloppers mogen wel een beetje onder het deeg komen, maar niet de hele tijd, het gaat erom, dat ze wel de lucht erin moeten kunnen kloppen en als ze dus de hele tijd onder het deeg staan, krijgen ze er geen lucht bij.
succes verder!

Groetjes, Dorothea.

27

Als ik het zo lees vind ik het wel vreemd dat 't niet lukt, want ik heb zelf ook een Philips Handmixer met de standaard erbij en mengkom en bij mij gaat het perfect...hele mooie hoge en luchtige kapsels tot nu toe ermee gebakken....maar ik ben flink aan 't sparen voor een Kitchen Aid :) die schijnen toch helemaal super te wezen :)

~I Make: Angel Food Cakes~

28

ik vind het ook raar, kan echt niet aan de mixer liggen hoor... ;)
ik gebruik zelf namelijk ook die philips handmixer, en heb van het weekend nog met 8 eieren tegelijk mix gemaakt....
volgens mij moet je inderdaad gewoon wat meer op en neer bewegen met je hand...
succes :)
ging je die taart trouwens verkopen en toen moest je nog voor een hema taart gaan?

29 Laatst bewerkt door Passiefruit (27-01-2009 10:47)

@meiske: http://www.outletplanet.nl/clatronic-km

hoop dat je er veel plezier van hebt en dat het nu wel lukt!

31

oh gelukkig anders was het echt wel naar geweest :)
en gefeliciteerd met je nieuwe mixer :)
en wat grappig dat je een vriendje hebt die 7 wordt :D

32

hahaha, hij is ook mijn kleine grote vriend, zoontje van mijnvriendin wat een lief jong is het ook..dus voelde ik mij extra schuldig..
maarre hopelijk gaat het lukken!! en zien jullie mijn taart langs de taarten parade gaan hihi..thanx iedereen!

33

Staaltje schreef:

Misschien een dom vraagje, maar waarom mogen je gardes eigenlijk niet onder gaan in je beslag?

Dan komt  er geen lucht in het beslag :)

34

Bij Modern nog iets goedkoper http://www.modern.nl/Keukenapparatuur/V … e_-MX_271_

Het is wel ietsjes meer dan de Chineze versie die hierboven vermeld staat... maar liever een bekend merk dan een chineze versie daarvan :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

35

Mijn biscuit was ook helemaal nat van binnen, had het met de handmix 10 minuten goed op en neer gemixt. Wel zaten mijn mixers helemaal onder en moest ik regeltmatig beetje naar boven gaan met de mixer. Beslag was echt heel dik en romig en er bleven echt pieken in staan als ik er met de lepel in schepte. Ligt het serieus aan de mixer? Ik bedoel...mixen is mixen toch en beslag zag er goed uit. 35 minuten op 175 graden. Misschien moet ik het langer doen. Midden was supergoed, onder en boven kleffe natte deeg. Ik had onder op de taartvorm van 26 cm bakpapier gelegd, me moeder denkt dat het misschien daaraan ligt?

36

Hoi GYpsy,
ik heb mijn nieuwee mixer nog niet binnen, deze week zal ik alle tips in de praktijk brengen dan moet het zeker lukken! het kan zoals iederreen aangeeft een combinatie van verschillende dingen zijn die fout gaan, ik dnek persoonlijk toch mijn mixer en over.. bakpapier zou niet uit moeten maken hoor.ik had nadat mijn beslag was mislukt alsnog een uur in de oven gedaan alsnog klef dus ligt toch aan het mixen...

37

Ok, nou ben benieuwd. Heb eigenlijk geen zin om een hele dure mixer aan te schaffen aangezien ik er nu pas mee begin. Misschien ga ik wel kant en klare biscuits kopen bij een Turkse winkel ofzo. Heb gehoord dat die ze verkopen.

38

Trouwens dat recept was voor 25cm en ik had een bakvorm van 26 cm, maar die ene cmtje kan toch niets uitmaken??

39

nee hoor, dan blijft je taart ietsje later.

40

ik heb ook altijd problemen met mn kapsels. Ze staan bij mij altijd veel langer in de oven dan nodig. Nu staat er nog een 24 cm in, nog steeds niet gaar. Een 16 cm was weer veels te gaar na de baktijd. Zucht.

ik heb ook een phillips mixer en heb ook gewoon 'spatelbeslag' (dus niet vloeibaar).

groetjes van Marloes

41

Dus misschien moet ik het proberen ipv 175 graden en 35 minuten.... 165 graden en 50 minuten ofzo?? Of is dat te veel van het goede?

42

En ik zou ook zeker je vorm op een rooster plaatsen, ik denk dat daar het probleem ligt.

43

Stond op een rooster, dus dat kan het probleem niet zijn. Maar 165 graden op 50 minuten zou dat helpen?