Onderwerp: marsepein
Hallo, even een vraagje, ik ben nu een tjidje bezig met marsepein, ik wordt er nogal nerveus van, alles plakt vast, aan mn handen, aan mn bakpapier. Ik heb al poedersuiker geprobeerd maar het is echt zo
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo, even een vraagje, ik ben nu een tjidje bezig met marsepein, ik wordt er nogal nerveus van, alles plakt vast, aan mn handen, aan mn bakpapier. Ik heb al poedersuiker geprobeerd maar het is echt zo
wat is de verhouding van de marsepein?
In principe kun je marsepein gebruiken om te boetseren die 1:2 is of 1:3.
Ik boetseer altijd op een placemat. En niet op bakpapier, dat plakt best snel lijkt me.
Wellicht is het wat te warm, daar op Mallorca?
Misschien kun je proberen de marsepein eens zelf te maken, als het alleen voor het boetseren is, heb je niet zoveel nodig.
Bij mij plakt het ook best wel erg, ik denk dat dat gebeurt als het warm wordt.
Ik was tussendoor vaak mijn handen dat helpt een beetje.
Even je handen invetten met wat crisco of ander hard plantaardig vet scheelt ook. Of je doet handschoentjes aan, die helpen ook tegen het plakken.
Bij mij plakt het eveneens verschrikkelijk, maar ik merk dat er wel goed mee te werken valt voor uitrollen enzo. Het plakt alleen aan mijn handen vast. Voor boetseren gebruik ik wat tylose en rol ik alles uit door op mijn werkmat de marsepein te leggen en dan huishoudfolie en dan is er eigenlijk niets aan de hand.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein