1

Onderwerp: Heart Tasty-Fill

hoi,
hier een vraagje van een collega van mij. wie heeft een duidelijke gebruiksaanwijzing of tips?????  Ze heeft deze bakvorm gekocht, maar kon uit de gebruiksaanwijzing niets wijs worden.

2

Re: Heart Tasty-Fill

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38651

gevonden bij de zoekfunctie :)

3

Hoi dames,

Ik ben nieuw hier en had ook wat problemen om erachter te komen hoe deze vorm nou werkt. Echter ik ben er sinds eergisteren achter. Ik weet nog niet hoe je hier een foto kan plaatsen, maar kan wel vertellen hoe het moet.

Je vult beide vormen met cake hiervoor heb je 2x deeg voor nodig. De onderste laag (degene die het grootst is) mag voller dan de bovenste. Daarna zet je als dat kan beide vormen in de oven en haal je ze eruit afhankelijk van je mix en baktijd als ze klaar zijn.

Dan laat je ze 10 minuten afkoelen en keer je ze om op een apart bord. Dus niet op elkaar leggen. Je zult zien dat er in beide cakes een ring is ontstaan en die ring vul je met een vulling naar keuze, liefst wel een beetje dikke vulling anders loopt het eruit met aansnijden. Als je de vulling goed hebt verdeeld, kan je de smalste cake op z'n kop op de grootste cake zetten. Zo ontstaat er een hoge taart.

Hierna kan je eventueel de cake besmeren met botercreme, slagroom of met poedersuiker bestrooien of met marsepein bekleden (dit word wel erg machtig). Eventueel nog versieringen erop aan brengen en klaar is je taart. Mocht je er een ijsvulling in doen dan gelijk opeten of in de diepvries zetten. Succes en eet smakelijk!

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust aan me.
Groetjes Mariska

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

4

Hoi,

ik ben ook nieuw op het forum. Ik heb een tijdje geleden deze vorm gebruikt, had alleen wat problemen met de vulling. Ik wilde graag een witte chocoladevulling, maar vind het erg lastig om een vulling te vinden die stevig genoeg is! Had al verschillende mousses uitgeprobeerd de dagen ervoor, en uiteindelijk een donkere chocolademousse gebruikt (ganache basis met eiwit), maar het probleem is dat de mousse in zakt zodra de taart aangesneden wordt. Op het bord word het dus een stkje cake met een gat en een hoopje modder;) Iemand die hier een tip voor heeft??

Het receptenboekje heb ik alleen maar even doorgekeken omdat daar alleen kant- en klare mixen worden gebruikt en ik liever alles zelf maak. Heb op de gok een recept gebruikt voor red velvet cake dat ik al eerder had gebruikt en dat was precies genoeg:)

Verder is het wel echt een mooie vorm! Mijn oorspronkelijke idee was een diep-rode red velvet cake met witte chocolade vulling en topping, na wat tegenslag (kleurstof uitverkocht, ingezakte bruine chocolademousse) is ie gelukkig wel heerlijk geworden!

Groetjes Natalie