1

Onderwerp: help, mijn kapsel is te laag

hallo (ervaren) taartenbakkers/ baksters!

Morgen wil ik mijn eigen verjaardagstaart hebben, dus vandaag begonnen met kapsel te bakken. (Ik had gelezen dat dat een dag van tevoren moest) alleen nu heb ik hem net uit de oven gehaald en hij is maar 3 cm hoog! (of liever gezegd laag!)
De bovenkant steekt er dan nog wel bovenuit hoor, maar kan ik dan nog twee lagen maken? waar ligt het aan? Ik heb het recept van de site gebruikt 5 eieren 150 gr meel en 150 gr suiker en wat zout? meel er doorheen gespateld en eieren goed gemixt tot het lichteegl was... grrrrr

wie heeft er voor mij een tip of antwoord? kan ik mijn taart alsnog met twee lagen maken? zo ja hoe??

2

Re: help, mijn kapsel is te laag

Ik zou er nog een laag bij bakken. Misschien wat bakpoeder erdoor zodat het beter rijst.

Groetjes, Elly

3

Kan het aan je oven liggen?

Op welke temperatuur heb je gebakken en welke stand?

4

hete lucht oven 180 graden (misschien iets minder warm) en ongeveer een half uur, hij was heel droog. Ik was bang dat hij te donker werd dus haalde ik hem er eerder uit (had 40 minuten gemoeten volgens het recept)

hoe groot was je bak blik dan?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

met dat recept werden de mijne ook niet hoger.
Heb 4 moeten weg gooien.

Als je nog niet zo veel bakt, kun je beter de Moskovisch mix gebruiken.
Die krijg je bij de aveve.

Mijn taarten zijn nu 8 cm hoog :)

7

wat ik altijd eerst doe is eerst de eieren goed mixen, dan pas de rest erbij. Daardoor is hij bij mij ook hoger dan als ik het niet doe. En toch lang blijven mixen