1

Onderwerp: SPOED! Puzzelplaatje Nijntje

Ik ben bezig om voor het eerst te puzzelen. Ben Nijntje aan het maken. Het koppie is van wit fondant en het jasje van marsepein. Nu vind ik marsepein veeeel fijner werken dan fondant, maar dat terzijde....
Nijntje is zo goed als af, MAAR een paar vragen:

* Hoe bewaar ik het plaatje? Kan dat op de sheet en dan inpakken?
* Kan ik zo'n gepuzzeld plaatje invriezen tot ik um op de taart gebruik? (max. 2 weken)
* Plakken jullie de delen op de sheet aan elkaar of komt dat pas als je um op de taart legt...

Het fondant vind ik namelijk niet echt prettig werken omdat het zo snel uitdroogt. Je kijkt er naar en 't is al aan het uitharden...
* Wat als fondant bijv. is uitgehard, is het dan nog te eten???

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

2

Re: SPOED! Puzzelplaatje Nijntje

Op de sheet laten liggen, folietje er overheen en dan in de vriezer. Kan rustig 2 weken. Puzzelplaatje van tevoren helemaal klaar maken/aan elkaar plakken de stukjes, dan in bevroren toestand in zijn geheel op de taart leggen. Als het dan weer ontdooit is valt het er mooi op.

Groetjes, Elly

3

Hey!

Je moet je plaatje luchdicht verpakken, dus in folie en dan in een afsluitbaar bakje.
Je kan het nog gewoon eten hoor, het is alleen iets harder.
Ik leg meestal alle plaatjes gelijk op de goede plaats aan elkaar.
Succes!

Ilona

4

Oke thanx! Ik had um inderdaad al in de vriezer gedaan, luchtdicht verpakt. Ik dacht: ik zie wel. Maar het kan dus gewoon. Ja het is mijn eerste puzzelplaatje. Als de taart straks incl. nijntje af is zien jullie um wel in de parade, oke?

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!