Onderwerp: Zwart-gebroken wit voor bruidstaart
Goeiemiddag,
Voor mijn lieve schoonouders, die over een poosje 40 jaar getrouwd zijn, mag ik een soort van bruidstaart gaan maken. Ze hebben het niet breed en de laatste tijd een hoop voor de kiezen gekregen, dus ik vind het helemaal leuk om iets moois voor ze te gaan maken.
De wensen zijn: strak en zwart-gebroken wit gekleurd.
Ik heb eens even bij de webshop zitten neuzen en kom de kleur Ivory bij Wilton, CK en bij Americolor tegen. Iemand ervaring met een van deze opties?? Hij lijkt namelijk Bij Wilton en CK zo licht op het voorbeeld en bij Americolor enigszins roze (al weet ik dat een kleur op een scherm lang niet alles zegt). Waarmee krijg ik in elk geval echt gebroken wit?
(Gebruik van marsepein is geen optie, ze willen uitdrukkelijk fondant).
En dan mijn suffe vraag van de week : ik ga waarschijnlijk 3 taarten formaat 20, 25 en 30 cm maken. Hoe zorg je bij het kleuren van de fondant dat alle taarten gelijk van kleur worden: alles in 1x kneden (spierpijn!!! En hoe doen mensen die bruidstaarten van 6 lagen maken dat dan?? Dan praat je over kilo's!) of gokken en vergelijken? Ik heb nog niet eerder meer dan 2 taarten tegelijk gemaakt en heb me steeds al afgevraagd hoe je dat nou doet als je zelf kleurt.