1 Laatst bewerkt door Freya (22-01-2009 15:58)

Onderwerp: Zwart-gebroken wit voor bruidstaart

Goeiemiddag,

Voor mijn lieve schoonouders, die over een poosje 40 jaar getrouwd zijn, mag ik een soort van bruidstaart gaan maken. Ze hebben het niet breed en de laatste tijd een hoop voor de kiezen gekregen, dus ik vind het helemaal leuk om iets moois voor ze te gaan maken. :)

De wensen zijn: strak en zwart-gebroken wit gekleurd.

Ik heb eens even bij de webshop zitten neuzen en kom de kleur Ivory bij Wilton, CK en bij Americolor tegen. Iemand ervaring met een van deze opties?? Hij lijkt namelijk Bij Wilton en CK zo licht op het voorbeeld en bij Americolor enigszins roze (al weet ik dat een kleur op een scherm lang niet alles zegt). Waarmee krijg ik in elk geval echt gebroken wit?
(Gebruik van marsepein is geen optie, ze willen uitdrukkelijk fondant).

En dan mijn suffe vraag van de week :o : ik ga waarschijnlijk 3 taarten formaat 20, 25 en 30 cm maken. Hoe zorg je bij het kleuren van de fondant dat alle taarten gelijk van kleur worden: alles in 1x kneden (spierpijn!!! En hoe doen mensen die bruidstaarten van 6 lagen maken dat dan?? Dan praat je over kilo's!) of gokken en vergelijken? Ik heb nog niet eerder meer dan 2 taarten tegelijk gemaakt en heb me steeds al afgevraagd hoe je dat nou doet als je zelf kleurt.

2

Re: Zwart-gebroken wit voor bruidstaart

Ik gebruik zelf ook de kleur ivory voor gebroken wit. En veel fondant kleuren doe ik in gedeeltes, dus eerst kleine porties kleuren en dan als alles lekker doorgekneed is elke keer een hompje erbij pakken en kneden totdat je alles egaal gekleurd hebt, dan is dus alles 1 kleur.

3

Ja, aan kleuren in gedeelten had ik ook al zitten denken. Dank voor je antwoord!

Van welk merk gebruik jij de Ivorykleur dan? Ik las in een review over die van Americolor dat die goed te gebruiken was als huidskleur en daar zit ik nou net niet op te wachten :)

4

Het lijkt me een mooie opdracht. Toen ik zag: zwart en strak, dacht ik aan deze taart.

http://www.lindyscakes.co.uk/ID-OpArtBoxes.jpg

Maarre het is maar een voorbeeldje. Succes met je opdracht.

groetjes, Ageeth

5

van ivory moet je maar een heel klein beetje gebruiken..anders krijg je al heel snel een zoort van geel. Succes!

6

Ja een piep beetje gebruiken en idd je kan m ook gebruiken voor huidskleur.

7

Oke, aangezien ik niet zie dat bepaalde merken beter of slechter zijn dan andere, ga ik gewoon voor de Wilton kleur dan, kan ik hem mooi bij de webshop bestellen.

Tip van een klein beetje houd ik in het achterhoofd, al gok ik dat dat ook wel mee zal vallen als ik 2,5 kilo moet kleuren :D .

8

Als ik 3 taarten dezelfde kleur moet maken, doe ik kleuren in gedeeltes.
Dan iedere gedeelte uitrollen, en al die uitgerolde gedeeltes leg ik op elkaar, dan oprollen, en steeds weer uitrollen, en oprollen, tot alles zelfde kleur is.

9

Ik zou gewoon gaan voor de ongekleurde fondant, die is dus net niet wit/gebroken wit. Scheelt ook kleuren en kneden. Maar dat moet dan wel net de goede net-niet-wit zijn

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Waarom gebruik je voor de ivory geen marsepein?? Misschien wel een optie.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

11

Kadohke schreef:

Zie helemaal bovenaan, Gebruik van marsepein is geen optie, ze willen uitdrukkelijk fondant).

12

witje75 schreef:
Kadohke schreef:

Zie helemaal bovenaan, Gebruik van marsepein is geen optie, ze willen uitdrukkelijk fondant).

WOEHAHAHAHAHA, zo zie je maar hoe goed ik lees :O

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

13

Pooh schreef:

Ik zou gewoon gaan voor de ongekleurde fondant, die is dus net niet wit/gebroken wit. Scheelt ook kleuren en kneden. Maar dat moet dan wel net de goede net-niet-wit zijn

Ja, dat had ik ook al bedacht inderdaad :) . Volgens mij kan ik dan het beste een emmer 5 kg Pettinice bestellen, niet? Heb althans uit berichten hier op het forum begrepen dat de fondant van de 1 kg verpakking witter is dan die van 5 kg. En van Regalice (waar ik normaal graag mee werk) weet ik dat die in elk geval echt wit is.

14

Trouwens Ageeth: gave taart had je als voorbeeld gepost! Helaas wel erg ambitieus en ik denk toch nog te druk voor wat schoonouders willen. Maar 't is een beauty!

15

Ik heb mijn bruidstaart (5 lagen) ook ivory gemaakt... en heb... heel lui ;)... ivory fondant gekocht (2 pakken van 2,5 kg). Mail me maar als je interesse hebt dan mail ik je waar ik hem vandaag heb (webshop)...

16

Ha, daar ben ik wel geinteresseerd in, stuur je meteen even een mail. Thanks!