Onderwerp: wijnsteenzuur!
Ik ben aan het nigella-en... Nu heb ik voor veel dingen nodig waarvan ik denk: watte??
Cream of tartar, wijnsteenbakpoeder, wijnsteenzuur... wat is nou wat en vooral : welke heb ik nou nodig!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wijnsteenzuur!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ben aan het nigella-en... Nu heb ik voor veel dingen nodig waarvan ik denk: watte??
Cream of tartar, wijnsteenbakpoeder, wijnsteenzuur... wat is nou wat en vooral : welke heb ik nou nodig!!
Is allemaal hetzelfde Wijnsteenbakpoeder (of wijnsteenzuur noemen ze het ook in het boek van Nigella) kun je bij de reformwinkel kopen.
Cream of tartar is gewoon het Engelse woord ervoor (ongeveer ) en ik heb gehoor dat ze dit vaak bij de Toko verkopen. Daar kun je dus ook even spieken :-)
Sukses!
hmm... op het internet staan allerlei dingen dat je wijnsteenbakpoeder moet hebben omdat wijnsteenzuur giftig is?? Lijkt me sterk als ik dit zo lees
thx!!
hmm... op het internet staan allerlei dingen dat je wijnsteenbakpoeder moet hebben omdat wijnsteenzuur giftig is?? Lijkt me sterk als ik dit zo lees
thx!!
Oeps Anne nou dan zou ik zeker gewoon voor die van de reformwinkel (daar hebben ze er maar eentje
)gaan, die gebruik ik al jaren en we leven hier allemaal nog steeds
:-D
Ook bij Schlecker online te bestellen in zakjes, ik gebruik het voor m'n dochtertje ivm een intolerantie waardoor ze niet tegen gewone bakpoeder kan.
Ik heb ook wijnsteenzuur bakpoeder van Natufood (verkrijgbaar bij de biologische winkel). Ik doe altijd een half theelepeltje bij de mix en sindsdien heb ik megahoge, superluchtige kapsels.
wijnsteen zuur is inderdaat giftig maar een kleine hoeveel heid is niet schadelijk in de bakkerij word het ook wel gebruikt op producten van suiker langer houd baar te maken ik vervang het vaak voor enkle druppels gewone azijn
ook verkrijgnaar bij de apotheek als zuiveringszout, 50 gram voor
ook verkrijgnaar bij de apotheek als zuiveringszout, 50 gram voor
Groetjes, Elly
wijnsteenzuur is inderdaad giftig, zelf gebruik ik dit nooit in recepten, maar alleen om sierbroden te maken.
wijnsteenzuur is ook nog eens vrij duur! citoenzuur daarintegen heeft dezelfde werking en is niet giftig en makkelijker te verkrijgen en zeker niet onbelangrijk ook nog eens stukken goedkoper!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wijnsteenzuur!