1 Laatst bewerkt door 0marianne0 (30-01-2009 18:32)

Onderwerp: goede combi?!

hoi, ik zoek een vulling die echt lekker samengaat met marsepein. Ik vind namelijk zelf alleen de bbr en jam te doen, bij iets anders is het zo machtig en ja, gewoon niet erg lekker. (ik heb alleen nog maar de bokkepootjesvulling, kersen+mascarpone en tiramisuvulling geprobeerd) dus zo heel erg veel ben ik er nog niet mee bezig geweest, maar als ik dan een taart maak, en ik vind hem zelf geeneens lekker, tja.. En volgens mij rol ik het marsepein niet te dik uit, dus daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand een idee? Het klinkt vast heel raar, maar jullie hebben altijd van die vullingen waarvan ik denk, super lekker!, maar wat nou als je het bekleed met marsepein??

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

2

Re: goede combi?!

In jouw geval denk ik gewoon dat jezelf als je de taart gaat eten, lekker het laagje marsepein eraf moet halen, als je dat niet lekker vindt, nou dan niet ;)
En de vullingen, zou gewoon even bij het rijtje vullingen kijken, er zijn er heel veel en ja smaken verschillen dus ik weet niet echt wat jij nou lekker zou vinden.
Misschien moet je anders eens denken aan de Mona-toetjes, vind je er daar wel eentje heel lekker van? Dan kun je die ook gewoon in de taart stoppen.
De citroen-kwarktaart van Mona is wel lekker fris, vinden heel veel mensen een hit hier op het forum.. misschien ook dan iets voor jou?

Sukses!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: goede combi?!

danku, ik zag het gewoon even niet meer zitten.. Ik moet gewoon nog meer gaan uitproberen, en dat ga ik zeker doen!!

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!