1

Onderwerp: ruzie met letter tapits

Beste allemaal,

Ik heb een tijdje geleden de letter tappits aangeschaft, maar ik heb echt constant ruzie om de marsepein eruit te krijgen. Ik moet vaak zo ontzettend hard op mijn aanrecht slaan, en uiteindelijk komt de letter er dan in stukjes uit. niet helemaal de bedoeling dus. Op dit moment probeer ik dus ook op elke manier te voorkomen om tekst om mijn taart te zetten, maar goed daarvoor had ik dus wel de tappits gekocht.

Schijnbaar doe ik iets verkeerd. Lukt het jullie wel om de marsepein geheel uit de tappit te krijgen en hoe doen jullie dat dan?

Bedankt voor de reacties!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: ruzie met letter tapits

Als je het woord tappits intikt bij de zoekfunctie krijg je genoeg topis om het hele weekend over tappits te lezen!
Met hele goede tips!

Toch blijft het een verrassing... de ene keer tik je ze er zo uit, de andere keer is het toch tobben. Maar.... de aanhouder wint!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik laat mijn plakje marsepein even een klein beetje droog worden, voordat ik de tappit er in druk. Daarna tap ik ze er zo uit.

4

heel dun uitrollen is het geheim, hoef je niets te slaan of nergens ruzie mee te maken.

5

beetje tylose in de marsepein of fondant wil ook altijd goed helpen

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

pas geleden is er hier een filmpje geplaatst, (zoekfunctie) waar ze laten zien, hoe je de lettertappits eruit haalt, even de tappits door de poedersuiker en een klein beetje op een hoekje leggen, marsepein of fondant heel dun uitrollen en je hebt ze er zo uit, heb het geprobeerd en bij mij ging het super, ik heb geen ruzie meer. Of de tappits even insmeren met crisco gaat ook heel goed. SUCCES!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

7

http://www.wonderhowto.com/how-to/video … te-214439/   :)

8

stukje vershoudfolie ertussen doet bij mij wonderen ;) en idd eerst ff laten staan dat het wat hard kan worden

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

9

Bedankt voor al jullie reacties, morgen ga ik het nogmaals proberen. Als het dan nog niet lukt, ben ik bang dat de tappits morgen door de kamer zullen vliegen
(ja ik bedoel de hele tappit en niet alleen de inhoud =D) maar goed, met jullie tips moet ik vast een heel eind komen.

Bedankt!

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

10

:thumb:
Ik heb de link even opgeslagen! Wat staan hier veel howto-filmpjes op, geweldig!
Daar ga ik zeker wat aan hebben!

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

11

Dan moet je je deze ook maar opslaan :)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35342

Op youtube vind je ook heel veel, gewoon fondant of gumpaste intoetsen :)