1

Onderwerp: aangebrand.....

Hoi!

Ik heb vanmiddag muffins gebakken met mijn dochter. Netjes het recept gevolgd, de juiste hoeveelheid in de bakjes, de oven op de juiste temperatuur en net iets korter dan aangegeven in de oven. En toch zijn ze verbrand, AAN DE ONDERKANT!!!

Zelf denk ik dat dat komt omdat ik ze in de papieren bakjes op de bakplaat had gezet. Zetten jullie de bakjes altijd nog in een muffinvorm? Of heb ik iets anders verkeerd gedaan?

Alvast bedankt voor alle tips!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

2

Re: aangebrand.....

Ik zette ze ook wel eens op de bakplaat, niet verbrand....
Had je ze wel in het midden van de oven staan?

3

Ja, precies de middelste rails. Ik heb een electrische oven met boven en onderbranders. Misschien moet ik de volgende keer alleen de bovenbranders gebruiken en dan de plaat wat verder naar beneden zetten?

*)

4

Ik heb ook wel eens iets verbrand aan de onderkant.
Volgens mij kwam dit omdat de plaat niet helemaal schoon was, nu wel en nu geen last meer.
Ik bak tegenwoordig liever op het rooster.

5

Ik had met mijn blanda schaal ook de boven en onder warmte ingeschakeld en de bovenkant was toen ook al heel gauw veel te donker. Dus dat doe ik nooit meer.

Jos

6

miss_ietje, ik moet eerlijk bekennen dat mijn plaat ook niet helemaal schoon was... Manief had pizza gebakken vandeweek, dus er lag nog wel het een en ander op. Kan dus wel dat het daaraan gelegen heeft.

*)