1

Onderwerp: Mooi strak???

Hoe krijgen jullie de randen van een taart zo strak?

Ik smeer af met botercreme en zet het nog even in de koelkast maar ik krijg nooit een strak randje...

En hoe krijgen jullie de randen aan de onderkant zo strak?

Als ik mijn taart ba loopt hij bovenop wat bol. Normaal natuurlijk hahah
Ik heb het eraf gesneden (maar dan hou je zo weinig over vind ik qua hoogte. En ik heb hem ook amgekeerd maar dan blijft hij onderaan naar "binnen lopen"
En als ik dan ga bekleden bilijf je dat zien...

Misschien daarbij nog een tip om je kapsel wat hoger te laten rijzen?
(moet wel bij een andere rubriek maar ik ben nu toch aan het typen)

Bedankt alvast dames
Wat fijn dat jullie er allemaal zijn hihih

2 Laatst bewerkt door Lientje (23-01-2009 14:06)

Re: Mooi strak???

wat voor beslag gebruik je? Misschien ligt het daaraan dat je taarten niet zo hoog zijn. kijk hier maar eens
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=44647

En voor het strakke afwerken van de randen van marspein. Gewoon steeds de lap op tillen en veel geduld hebben totdat je uiteindelijke de hele taart hebt gekleed.
En verder kijk eens in het arcief. Hier is al veel over geschreven.

3

http://nl.youtube.com/watch?v=IsrgS9eB1bE

dit filmpje kun je zien hoe ze de fondant mooi afsnijd :)

4

Als de taart aan de onderkant naar binnen loopt (bijna altijd ;)) vul ik het een beetje op met botercreme, of met een sliertje fondant/marsepein die ik met de smoother aandruk.
Door de fondant een beetje te laten hangen ipv aan te drukken aan de onderkant, zo recht mogelijk afsnijden en een onderrand op de taart is het minder erg (vooral ballenrandjes zijn handig :))

5 Laatst bewerkt door sariebary (27-01-2009 21:43)

Wouw, geweldig filmpje, ze maakt in 4 minuten een stapetaart !!!!! ;) Wel handige tip hoe je fondant af te snijden, ook weer opslaan, loop zo onderhand over met weetjes......

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

6

Bedankt voor de tips.
Ik gebruik het biscuitmix uit de webshop. Ik doe mijn eieren altijd even in warm water. Maar ik zal de optie uit de link eens proberen.
Bedankt!
Een rand onderaan is ook een optie,maar niet altijd van toepassing,ik zal het randje botercreme eens probere THANX

wat mij opvalt is dat iedereen zijn eieren blijkbaar altijd in de koelkast bewaard, waarom?!

In de winkel liggen ze toch ook gewoon in het schap. je kan eieren prima op kamertemp bewaren. Heb je meteen ook niet dat gedoe van eieren in een kom water enz.

8

Dat vraag ik mij nou ook af, het staat wel op de doos na aankoop koel bewaren maar waarom????

Groetjes Desiree
mijn taartjes vindt je op Nieky.nl of op hyves! Niekytaarten

Je taart na het bakken op de bolle kant laten afkoelen. Dan gebruik je de onderkant dus als bovenkant, en dan heb je een lekkere platte taart!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU