1

Onderwerp: bobbel op me taart

hoe kom ik in hemelsnaam van die bobbel af op mijn taarten.
gaat het te hard in de oven of juist te langzaam.
ik weet het even iet meer

groetjes femke

2

Re: bobbel op me taart

Die bobbel op je biscuit ontstaat doordat je oven waarschijnlijk warmer is dan wat staat aangegeven. Je biscuit rijst dan in het midden te snel zodat de welbekende bobbel erop komt.

Je kan het voorkomen door een natte (uitgewrongen) theedoek vast te zetten met een veiligheidsspeld om de bakvorm heen. dat zorgt ervoor dat hij gelijkmatig opwarmt. Je kan ook je temperatuur eerste gedeel laag beginnen en dan met de temp. hoger eindigen.

~I Make: Angel Food Cakes~

3

ik zou even je tempratuur wat lager zetten evt dus wat langer er in

je kunt ook een natte thee doek om je vorm doen dat kan ook helpen

succes er mee

4

Bedankt! ik ga morgen me 3de maken hopen dat deze zonder bobbel uit de oven komt :9

5

AngelCakes schreef:

Die bobbel op je biscuit ontstaat doordat je oven waarschijnlijk warmer is dan wat staat aangegeven. Je biscuit rijst dan in het midden te snel zodat de welbekende bobbel erop komt.

Je kan het voorkomen door een natte (uitgewrongen) theedoek vast te zetten met een veiligheidsspeld om de bakvorm heen. dat zorgt ervoor dat hij gelijkmatig opwarmt. Je kan ook je temperatuur eerste gedeel laag beginnen en dan met de temp. hoger eindigen.

Doe je dan de theedoek er gelijk met het ingaan van de oven eromheen of tussentijds????

Groetjes carola

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

6

Meteen al. Bij mij helpt het al zonder handdoek, als ik het eerste kwartier op 160 graden doet.