1

Onderwerp: Hoeveel vermogen (watt?) voor een goeie mixer..

Ik gebruik tot nu toe een handmixer (ooit een x gekocht bij de hema), heb geen flauw idee hoeveel vermogen deze mixer heeft. :o

Wat ik wel weet, dat wanneer ik de mixer gebruikt, voor de biscuitdeeg en botercreme, dat ie geleidelijk aan warm wordt... :/

Dus ik ben een beetje aan het snuffelen wat het beste is nu om te kopen.
(nee, ik voorlopig nog geen kenwood / kitchen aid voor mij...) :nooo

Daarom vroeg ik me eigenlijk af wat de gemiddelde vermogen is van jullie mixers...
Dan weet ik een beetje waar ik naar moet zoeken..

KuZz

Re: Hoeveel vermogen (watt?) voor een goeie mixer..

die van mij heeft 1000 watt

Mijn handmixer heeft 350W en ik heb ook een Kenwood van 600W. Mijn handmixer van 150W heb ik opgeblazen en toen dus een Kenwood via marktplaats gekocht en een handmixer erbij, die gebruik ik ook nog veel hoor. Kenwood staat niet op mijn aanrecht, hij komt uit de kast voor de biscuits, want 10 min met die mixer in mijn hand is niet mijn hobby, maar voor botercreme pak ik rustig de mixer van 350W, gaat prima.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

4

Ik heb een mixer met ronddraaiende kom, 350 watt.

5

Dus met een handmixer van minimaal 350w kom ik een eind...

@witje75: mixer met een ronddraaiende kom? Waar kan ik dat vinden...?

dames bedankt voor jullie info...tot nu toe..

KuZz

6

Sadija schreef:

Dus met een handmixer van minimaal 350w kom ik een eind...

@witje75: mixer met een ronddraaiende kom? Waar kan ik dat vinden...?

dames bedankt voor jullie info...tot nu toe..

KuZz

Moet je even de zoekfunctie gebruiken. Philips heeft er

Mijn website: Presentaart

7 Laatst bewerkt door Kaatje2 (28-01-2009 10:32)

Ik heb bij Kijshop eentje gekocht van Philips (

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

8

Bij het kopen van een mixer (of ander apparaat) moet je eigenlijk niet kijken naar het wattage. Het wattage zegt meer over het energieverbruik dan over de sterkte van de motor.
Mijn KitchenAid heeft bijv. een wattage van 300 watt en mijn hema mixertje een wattage van 200 watt. Maar 100 watt verschil en toch een heel verschil in werken. Ik denk dat je beter naar het aantal toeren kunt kijken die de machine maakt.
Bij ons in de winkel verkopen wij staafmixers met een wattage tot 200 watt voor ruim 179,- (gaat ruim 10 jaar mee en wordt ook veel in professionele keukens gebruikt). Mensen vragen zich dan af waarom ze dan niet beter een veel goedkopere Braun o.i.d. kunnen kopen die 'wel' 600 watt is. Het is moeilijk uit te leggen aan iedereen, dus misschien kun je nog wat meer uitleg vinden op internet.

9

Ja, denk dat wel klopt wat Deysi zegt. Ik weet niet precies hoe het zit maar weet wel dat de Kitchenaid maar 300 watt heeft en dat betekent niet dat hij weinig kracht heeft ;)

Maar ik bedacht me dat als je een goedkoop apparaat wilde (niet een Kenwood, wat wel beter is), kan je kijken op
Schlecker (met www en .com ervoor en erachter).
Dan nederland kiezen en zoeken op mixer. Dan zie je grand chef xxl die heeft een draaiende kom en kost 30 euro, gratis thuisbezorgen.
Hij heeft 300 watt en 2 jaar garantie, misschien is het wat voor je...?

10

@ Mascha, bedankt voor de tip...Heb jij ervaring ermee, of iemand uit jou omgeving?

Ik denk dat ik 'm zowieso ga uitproberen...'t ken geen kwaad tog voor 30 euri's :think:

En ik heb er weer wat bijgeleerd: het aantal wattage zegt dus niks over "kracht", maar meer over energieverbruik...Thanx Deysi..

KuZz

11

Sadija schreef:

@ Mascha, bedankt voor de tip...Heb jij ervaring ermee, of iemand uit jou omgeving?

Ik denk dat ik 'm zowieso ga uitproberen...'t ken geen kwaad tog voor 30 euri's :think:

En ik heb er weer wat bijgeleerd: het aantal wattage zegt dus niks over "kracht", maar meer over energieverbruik...Thanx Deysi..

KuZz

Ik had zoiets, van een ander merk. Het was een prima ding, niet vergelijkbaar met een Kennie of Kitchen Aid, maar wel beter dan alles vasthouden.

Helemaal met 2 jaar garantie lijkt het me een goede deal! :)

Mijn ervaring is trouwens wel dat je soms wat van de randen moet schrapen, want de kom draait wel, maar toch moet je af en toe even met een pannenlikker van de zijkanten loshalen en de rest doet -ie zelf.

12

Ik heb een Kenwood met 300 watt.
Doet het fantastisch!

Groetjes Renske

13

Kaatje2 schreef:

Ik heb bij Kijshop eentje gekocht van Philips (

Groetjes, Dorothea.

14 Laatst bewerkt door Teiget (01-02-2009 13:30)

Ik heb al twee van die mixers (met draaibak) van Philips kapot. De radaren breken gewoon af. Ik ben nu aan het sparen voor een kenwood....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

15

ik heb een braun handmixer van 280 watt en dat gaat prima. Na 10 minuten biscuitmix mixen heeft ie wel even rust nodig  ;)

16

Ik heb er ook 1 van hema van 150 watt, die begint erg doorgebrand te ruiken, dus ik heb alvast een nieuwe gekocht van 450 watt
ook bij kijkshop trouwens:
http://www.kijkshop.nl/product/22609/46 … r-mq95540/

De beste reden om te trouwen is de taart

17

Precies hetzelfde probleem... Bij mij kwam er ook nog een verbrande lucht vanaf :s... Mijn schoonmama heeft die Philips bij de Kijkshop en heb net zelf een Clatronic besteld. De kenwood en kitchen aid is me iets te veel van me studie financiering;-) Ik geloof dat die 600 watt heeft..

Succes met de zoektocht!

Liefs Yosra

Berichten [ 17 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoeveel vermogen (watt?) voor een goeie mixer..