1

Onderwerp: Bewaren Dolce de leche

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, heb al op het forum gezocht met de zoekfunctie maar kon niks vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hoe bewaar je Dolce de leche en hoe lang kun je het bewaren?

Ik heb het gisteren gemaakt en in een schone pot gestopt zoals in het recept op deze site. Moet het nu in de koelkast bewaard worden?

Groetjes,

Sandra

2

Re: Bewaren Dolce de leche

Ik weet wel dat het heeerlijk is. Hoelang je het kan bewaren geen idee. Ik gebruik de dulce de leche van  Oma. Dat is in de supermarkt te koop (wat grotere) en dat zit gewoon in een pot als jam.

succes ermee

3

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb een portie in de vriezer gedaan, om te testen hoe het eruit komt. Ik zal het binnenkort laten weten.

Groetjes, Elly

4

Ik ben heel erg benieuwd Elly!

5

Ik heb het na het maken in een goed afsluitbaar glazen pot gedaan (zo eentje waar je fruit in wekt) en het staat al een aantal weekjes in de koelkast..heb het gisteren nog op en smaakte nog prima... het wordt wel dikker maar even in de magnetron en het wordt makkelijker smeerbaar.... Maar wat de uiterste datum is..dat weet ik ook niet precies...  ik zal ook nog eens kijken na die in de supermarkt..want ik vind het niet zo fijn voor me pannen hoe je die blikken moet doen ;)

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

6

Ik heb gisteren een portie uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet om te ontdooien. Het smaakt nog steeds heerlijk en ziet er prima uit. Invriezen gaat dus prima.

Groetjes, Elly

7

Hoi Elly,

Bedankt voor jouw berichtje. Ik gooi het restant zo weg en maak even nieuwe. Ik wil het in een taart stoppen voor een zwangere collega en wil het niet op mijn geweten hebben dat ze ziek wordt.

Groetjes,

Sandra