1 Laatst bewerkt door mamamir28 (27-01-2009 16:12)

Onderwerp: Eerste taart :)

Hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment mijn allereerste taart aan het maken! Ik heb hem alleen al 50 min in de over gezet (cakemix gebruikt) en nog is hij vrij zacht! het lijkt wel of de mix en daarbij de eieren niet helemaal gaar zijn. de taart is ook heel zacht als ik er zachtjes op druk is ie te zacht naar mijn idee. klopt dit wel of word ie wel harder naarmate hij koud word? een beetje stomme vragen misschien :o maar goed het is echt mijn eerste grote taart.
Ik hoop echt dat dit allemaal gaat lukken want vandaag zijn mijn man en ik 6 jaar getrouwd en wilde eens iets bijzonders maken. :Y
Weet iemand misschien ook of je marsepijn ergens anders kunt kopen als bij deze webshop?
Nou ik ben erg benieuwd naar alles er gaat echt een hele nieuwe wereld voor me open! Ik hoop dat ik ooit net zo creatief met taarten mag worden als de meeste dames hier :)

Groetjes Miriam.

2

Re: Eerste taart :)

Soms kan je marsepein kopen bij een notenwinkel, of op de markt. Wel even op letten dat het rolkwaliteit is, dus 1 :3.
En om te kijken of hij gaar is: als je erop duwt, en hij veert terug, is hij meestal gaar.
Anders kan je er een sateprikker insteken, als die er schoon uitkomt is hij zeker gaar.
Gefeliciteerd hoor.