1

Onderwerp: Kwark als vulling

Vraagske!

Soms lees ik dat er Mona produkten gebruikt worden als vulling.
Als leek vraag ik me af... kan je die kant en klaar op je biscuit smeren, zo vanuit de verpakking? Ik ben zo bang dat er te veel vocht inzit en dat de taart dan drassing wordt!

Ik heb namelijk nog een beker Mona halfvolle bananenkwark staan en dit lijkt me lekker icm chocoladebiscuit. Iemand ervaring hiermee?

Groetjes,
Ilona.

** Het is tijd voor..... taaaaaaaaaaaaaaaaaart! **
- Buzz

2

Re: Kwark als vulling

Ja, de meeste producten van Mona kan je er zo opsmeren. Wel een dijkje van botercreme maken, zodat de vulling niet in aanraking komt met de marsepein of fondant.
De bananenkwark ken ik niet, maar mocht je twijfelen of dit wel stevig genoeg is, kan je er een blaadje siletine door doen.

3

aardbeien framboos en citroen kwark van mona gaan prima, inderdaad met een dijkje, is de banaan  die je bedoeld het toetje van de maand?? want als dat zo is, daar kan het ook mee.

4

Bedankt voor jullie vlotte reacties!

Nee, het is geen toetje van de maand.
Het is een grote (750 ml.) ronde beker, kwark met yoghurt staat er op...

Ga het gewoon proberen :-)

** Het is tijd voor..... taaaaaaaaaaaaaaaaaart! **
- Buzz

zou er denk ik een blaadje gelatine door doen, kwark yoghurt is net wat dunner dan bavarois en pudding

6

ik zou er inderdaad gelatine doorheen doen, want kwark met yoghurt is inderdaad tamelijk dun... die toetjes van mona die zo gebruikt worden zijn volgens mij voornamelijk degene die in van die pudding bakjes zitten...

7

Mijn ervaring is dat chipolata heel stevig eruit ziet, maar toch gelatine nodig heeft.
Dus zou het hier zeker ook bij doen.

8

ik heb de mona bananenkwark gebruikt met geprakte banaan erg lekker en werkte goed

Bedankt voor alle leuke ideeën en inspiraties!!!
Bedankt voor het kijken en tips!!!!!!

9

Zou ik de kwark van Mona ook in een cc kunnen spuiten?
Ook ik zou bang zijn dat het een drassig cc-je wordt.