Onderwerp: bonbonbloc bc?
Ik wil dit morgen maken, maar hoe???? en kan het met bc? of moet het met slagroom??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bonbonbloc bc?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil dit morgen maken, maar hoe???? en kan het met bc? of moet het met slagroom??
volgens mij met slagroom, hetzelfde als een ganache maken. dus slagroom in een pannetje, bonbonbloc in stukjes erin, alles laten smelten, even doorkoken dan van het vuur af. in een bak ijswater zetten tot het flink koud is, 2 zakjes vanille suiker en 1 of 2 zakjes slagroom versteviger. TENMINSTE, zo zou ik het maken.
Ik doe het ook met slagroom, maar kook hem niet door, tot alles gesmolten is en dan afkoelen inderdaad en opkloppen met klopfix. Na een nachtje in de koelkast is het goed opgestijft (schrijf je dat zo?) :-)
ja ik doe het ook volgens dat recept, met klopfix.
is mijn favo trouwens, de taart flink mee insmeren, bepoederen met cacao en grote chocokrullen bovenop hmmmmm
mmm dat wordt dus niets voor de taart die ik woensdag af moet hebben:(
Maar vast wel voor een andere:9!!
Hoe kom ik aan chocolade krullen???
[quote=
dit was mijn eerst eprobeersel, chocola gesmolten en uitgesmeerd op bak papier, daarna de stroken in even in koelkast,en dan met handen verwarmen en "rolen"
nu doe ik het simpeler, leg ze in de koelkast op bv wc rolletjes
Wouw!!!!
En wat is de vulling?
[quote=
idd gewoon proberen
vulling was chocolade mouse, laag je caramel en slagroom met stukjes chocola
nog even een vraagje van een beginner: wat zijn de verhoudingen voor dit recept? Hoeveel slagroom kan je erbij doen?
Alvast bedankt!
Eva
ik hou het 1:1 in grammen
dus bijvoorbeeld 200 gram slagroom : 200 gram bonbonbloc, lekker!!!!
bedankt!
ik ga het binnenkort eens proberen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » bonbonbloc bc?