1

Onderwerp: vullen?

hoi,
Ik wil een taart gaan maken en met marsepijn bekleden,nu heb ik eens een taart gemaakt een stapeltaart de eerste en dacht ook voorlopig de laatste pff 6 uur mee bezig,..Maar in elke taart had ik dan maar 1 vulling dus 1 doorgesneden en bbr op gesmeerd en de ander met Jam.
Nu lees ik dat er meerdere lagen volgens mij in 1 taart gaan (vullingen)
Hoe kan ik dat nu het beste gaan doen dan?Als ik bijv aardbeien ofzo gebruik komt er toch een grote opening tussen de kapsels?
Waarschijnlijk een domme vraag voor jullie maar wil alles goed leren
Alvast bedankt hoop dat iemand mij op weg helpt

Groetjes van een Newbe

wil alles leren,dikke groetjes

2

Re: vullen?

Wanneer je aardbeien gebruikt kan je die openingen tussen de aarbei plakjes/stukjes heel goed opvullen met bijvoorbeeld slagroom, op je tweede laag kan je dan bijvoorbeeld nog aardbei jam doen. Snap je? :)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

3

De opening zou ik opvullen met bc, omdat marsepein smelt als het met slagroom in aanraking komt. Je kan wel lekker slagroom m

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

4

Bedankt voor de reacties,

Ik hoefgeen aardbeien te gebruiken maar wil gewoon dat het een lekkere taart wordt
Als ik de taart doormidden snij heb ik twee kanten moet ik dan alletwee de kanten ergens mee in smeren want ik heb dan toch eigelijk maar 1 laag snap je? weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar de vorige keer had ik dus alleen taart met bbr en is eigelijk niet zo heel lekker of moet ik over de laag bbr dan jam smeren?
of moet ik mn biscuit in 3en snijden? pff ben een beetje te moeilijk aant doen volgens mij:s :0

5

Ohja en wat is bc?? :o

6

bc is botercreme

hier staat alles over vullen http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?FAQ:Vullen

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

het lekkerste vind ik zelf inderdaad om je taart in 3en te snijen waardoor je dus 2 lagen vulling kunt doen. ik spuit dan een dijkje met botercreme zodat de vulling niet weg loopt. bij dit toppic kun je ook zien wat volgens sommigen een goeie combi is
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=34421

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

9

linda1 schreef:

bc is botercreme

duhhhh haha thanks :)