1 Laatst bewerkt door dtmslingerland (18-01-2009 22:04)

Onderwerp: Red velvet cupcakes

Ik wilde heel graag red velvet cupcakes maken want ik wilde weleens weten waar de hype over ging.

Ik heb de 1ste keer het NL recept van het forum gehaald, maar ik was er niet tevreden over omdat ze niet echt rood waren, niet mooi gerezen, niet choco achtig en gewoon niet lekker qua textuur. Ze zagen er uiteindelijk heel mooi uit en door iedereen, aan wie ik ze had uitgedeeld, werden ze met smaak gegeten.

De creamy vanilla frosting (recept volgens magnolia bakery) was wel goed gelukt maar weer niet mijn smaak, ik houd van errug zoet en dat is dit niet echt vind ik, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)

http://3.bp.blogspot.com/_uS1-zwoeghk/SXOMcCNxImI/AAAAAAAACvY/ACkN6v3X2vE/s320/IMG_1610.JPG

Ik kon het niet laten, heb zelf het befaamde recept omgerekend en nogmaals een poging gewaagd en was nu heel tevreden.

http://4.bp.blogspot.com/_uS1-zwoeghk/SXOPLGWm57I/AAAAAAAACvg/iXUVn1FE7IY/s320/IMG_1697.JPG

http://2.bp.blogspot.com/_uS1-zwoeghk/SXOPL1j1zzI/AAAAAAAACvo/V6xsE45UiT8/s320/IMG_1716.JPG

Ze waren errug lekker !

Re: Red velvet cupcakes

Mjammie lekker!
Goed te horen dat je "je eigen red velvet recept" hebt kunnen creeren.
Wat zijn jouw verhoudingen qua ingredienten?
Hoe maak jij de frosting dan?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3 Laatst bewerkt door dtmslingerland (19-01-2009 21:59)

Hi Slagroomtoefje,  ik heb dit recept :

4

4 bussen poedersuiker is toch 1kg???
ik ga je recept wel binnenkort eens uitproberen!
je foto's maken me echt nieuwsgierig, het ziet er erg lekker uit!!

Groetjes, Dorothea.

5

Hmm ziet er lekker uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Dot schreef:

4 bussen poedersuiker is toch 1kg???
ik ga je recept wel binnenkort eens uitproberen!
je foto's maken me echt nieuwsgierig, het ziet er erg lekker uit!!

hihi grote is idd zoveel klopt,  maar ik bedoel die kleine busjes van 125 gr

7

Jummy die zien er lekker uit zeg!
groetjes Tineke

groetjes Tineke.

8

Jummie ziet er zo lekker uit...

9

jummie! ziet er heerlijk uit!

10

Ziet er errug lekker uit, jammie

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11 Laatst bewerkt door Kadohke (19-01-2009 21:11)

Ze zijn heerlijk he!! Ik heb ze al vaak gemaakt met het recept wat ik hier heb geplaatst en ik blijf ze heerlijk vinden. Er zit alleen een foutje in jou omgerekende recept, de karnemelk. Je hebt er 4 ml staan, maar 3/4 cup is wel wat meer. ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

@ kadohke, oeps gelijk ik had de hoeveelheid van de karnemelk verkeerd overgetypt.

Het gekke is toen ik het recept van hier gebruikte, werden ze niet zo rood en chocoladerig en vrij compact vandaar dat ik zelf een poging heb gedaan met het omrekenen.

Zou leuk zijn om te horen wat je van deze versie vindt ?

grts, Danielle

13

dtmslingerland schreef:

@ kadohke, oeps gelijk ik had de hoeveelheid van de karnemelk verkeerd overgetypt.

Het gekke is toen ik het recept van hier gebruikte, werden ze niet zo rood en chocoladerig en vrij compact vandaar dat ik zelf een poging heb gedaan met het omrekenen.

Zou leuk zijn om te horen wat je van deze versie vindt ?

grts, Danielle

Ga volgende keer jouw recept eens proberen :D
Maar toch, als ik naar de hoeveelheden kijk (verhoudingsgewijs dan) zit er weinig verschil in.
Ik heb 7 maart freubeldagje bij mij en heb beloofd redvelvet te maken, kan dus gaan proberen.

Er zijn trouwens zoveel recepten op het net. Ik heb al 5 keer een taart gebakken van redvelvet, 3 keer zo weg kunnen kiepen! Bij mij ging het vaak schiften.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

14

Zien er lekker uit Danielle!!

Andrea

15

Mmmm, die moet iemand maar maken bij de volgende cupcake dag, ben wel heel benieuwd geworden!!! :) Ziet er gaaf uit dat rode!

Mijn website: Presentaart

16

Ik ga dit ook een keer proberen. Het recept is voor twaalf cc neem ik aan? En is het ook lekker met marsepein?
Ik heb het red velvet gebeuren ook nooit begrepen, maar tijd om het uit te proberen.

Sher schreef:

Ik ga dit ook een keer proberen. Het recept is voor twaalf cc neem ik aan? En is het ook lekker met marsepein?
Ik heb het red velvet gebeuren ook nooit begrepen, maar tijd om het uit te proberen.

Het recept is voor zo'n 24 cupcakes (ik gebruik een ijsbolschep). Ben benieuwd wat je ervan vindt !