1

Onderwerp: pvc pijp

ik heb het hier al vaker gehoord
dat jullie pvc pijp gebruiken om uit te rollen

want is dan het beste formaat? diameter?????
en de lengte?

ik wilde eigenlijk zo even naar karwei die is open vandaag

2

Re: pvc pijp

Ik heb toen 1 meter gekocht, grijs PVC. Doorsnede is 4 cm vanaf de butienzijde.
En omdat je 1 meter koopt, zaag je um in bijv. 70/30 cm zo heb je 2 maten. Erg handig

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

3

Jaa, ik heb ook een PVC buis gekocht, 4cm doorsnede, een witte van 1m lang. Ook in stukken gezaagd, ff zijkanten schuren en goed schoon schrobben (anders kunnen de letters afgeven) en dan is ie klaar voor gebruik!

Bij mij werkt het fantastisch :) succes

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

Ik heb 'mijn' grijze pvc buis gewoon op gevoel gekocht, wat lag lekker in de hand (ze hebben me daar heel raar aan staan kijken toen rolbewegingen aan het maken was met een pvc buis :D)

vervolgens ook op gevoel doorgezaagd, geen idee welke maten, heb een grote en een kleine :)

letters die afgeven?! Oeps :-/

5

Ik heb witte pvc buis. Vind ik er iets hygi

Groetjes, Elly

6

ik heb naast m'n pvc pijp een stukje plastik waterpijp (van waterlijdingen) voor het kleine rol werk :)

en toch als ik het zo lees vindt ik het geen fris idee om dingen te gebruiken uit een bouwmarkt om daar je taarten mee te doen. Nee zou niet mijn ding zijn.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

Claudia Mv 2 schreef:

en toch als ik het zo lees vindt ik het geen fris idee om dingen te gebruiken uit een bouwmarkt om daar je taarten mee te doen. Nee zou niet mijn ding zijn.

Het is geen gebruikt rioolpijp hoor :lol:, waar de poep en pies al doorheen is gegaan. Heb zelf ook een witte buis van de bouwmarkt, grote van denk 70 cm en kleine van 30 cm, ideaal. Mijn handige vader had zelfs nog rubbertjes, zodat ik de verschillende diktes van het marsepein uitrollen makkelijker kan meten. Oh ja die van mij is denk ik 3 cm, had wat dikker mogen zijn, maar werkt super.

linda1 schreef:

Mijn handige vader had zelfs nog rubbertjes, zodat ik de verschillende diktes van het marsepein uitrollen makkelijker kan meten.

komen die rubbertjes ook uit de bouwmarkt? Dat lijkt me handig! Rol altijd mn marsepein te dun uit :/

10

En ik kan het weten, ik werk zelfs in een bouwmarkt hahahaha
je moet eens weten wat ik tegen kom waar ik van denk heeee dat zou of hee leuk dat kan hahahahaa

11

verliefdmeiske schreef:
linda1 schreef:

Mijn handige vader had zelfs nog rubbertjes, zodat ik de verschillende diktes van het marsepein uitrollen makkelijker kan meten.

komen die rubbertjes ook uit de bouwmarkt? Dat lijkt me handig! Rol altijd mn marsepein te dun uit :/

Geen idee eigenlijk

12

die rubbers kan je vast wel bij de bouwmarkt krijgen of automaterialen handel. gewoon industieterein oprijden winkel opzoeken kleine meisjes ogen opzetten en vragen :thumb: Doe ik altijd werkt perfect!!!

13

Ik had eerst die van 5 cm doorsnee. Vond het toch beetje te groot, nu een 4 cm doorsnee. En een heel dunnetje van 1 cm doorsnee. Ideaal voor bloemetjes uitrollen.

14

Claudia Mv 2 schreef:

Je drinkwater stroomt er ook doorheen, hoor! Echt voedselveilig, maar wel even heel goed afwassen!

Never give up on things that make you smile......

15

een aanvullende tip, ik heb gisteren een plastic plint van 2mm dik (2cm breed en 260 lang) gekocht en in stukken gesneden om dat naast je plak te leggen en dan zo niet te dik uit te rollen...
bedenk me nu net, dat nu ik dat lees met die rubbers, dat dat misschien nog wel handiger is....

Groetjes, Dorothea.