1 Laatst bewerkt door Passiefruit (26-01-2009 14:36)

Onderwerp: BiscuitMIX mislukt, ja heb alle gerelateerde onderwerpen gelezen!

Nou, mijnverhaal is dat er 3 kapsels zijn mislukt.

Ik heb eerder gebakken met een simpel biscuit recept die iedereen wel kent en dat is mij 2keer gelukt! Ik vond het allee niet zo heel erg luchtig en als alleen maar lovende berichten over de webshop miX. Dus heb ik die gekocht en van het weekend gebakken. De eerste was totaal mislukt! De bovenkant was gaar maar de onderkant leek net pudding en dat terwijl ik het bijna een uur in mijn hetelucht oven heb gehad op 160 graden schommelend naar 175. Geen resultaat.
En heb ook een oven thermometer aangeschaft en die gaf de juiste temp aan. Wat baalde ik!! Gewoon een ronde springvorm gebruikt goed ingevet en ja ook de eieren waren op kamer temperatuur. Ik heb mij als beginneling heel goed ingelezen van te voren wat wel en niet te doen. Ik heb namelijk naast mijn reguliere oven een combimagnetron en heb kapsel nummer 2 daarin gebakken, dit keer 1, 5 uur!! N toch was de onderkant

2

Re: BiscuitMIX mislukt, ja heb alle gerelateerde onderwerpen gelezen!

Kan je niet helpen, heb altijd de mix van de webshop en heb nog nooit een mislukte kapsel gehad. Denk eerlijk gezegd aan de beschrijving van jouw kapsels dat het toch aan je oven ligt. Misschien iets met onder en boven temp?? Weet het anders ook niet.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Ik denk dat het met mixen fout is gegaan hoe lang heb je gemixt? en was het beslag vloeibaar of moest je die echt in je vorm scheppen?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

Ja als het in 3 ovens misgaat lijkt het niet aan de oven en temperatuur te liggen maar aan je mix. Mengt de mixer alles wel goed door elkaar?

Creatieve groetjes van Diana

5

ik had laatst ook iemand die er problemen mee had. het bleek dat de mixer niet goed zijn werk deed. Het beslag moet echt pieken trekken als hij klaar is, dus niet meer vloeibaar zijn.  Dus een goed stevig beslag die je eruit moet spatelen.
Bij haar was het de oplossing door een andere mixer van iemand te proberen.
Misschien dat dit ook jouw probleem is ?

6 Laatst bewerkt door Passiefruit (26-01-2009 15:39)

Hoi Dames,

Weet je mijn "gevoel"zegt ook iets mis met de mixer. Nadat ik dit onderwerp gepost had las ik van Evelien van boketor dat je gardes niet onder het beslag mag komen. en het was wel romig maar vloeibaar, als ik had gewetend tja je het eruit moest spatelen had ik het in 2 keer gedaan :-( zucht.. goed gereedschap is dus belangrijk en duur!! maar zit niks anders op. wel heel frustrerend, had het bakken meteen afgezworen terwijl juist het decoreren mij zo goed afgaat. Ik ben zo blij met deze website, het geeft mij weer hoop hihihi, maar waarom lukte het wel bij het recept van evelien? heb ik dezelfde mixer gebruikt.misshcien is de biscuitmix luchtiger? dus grotere massa, waardoor vermogen mixer niet aankan hmm.. een goede mixer kost veel geld zoals Kenwood etc..heb ik nu ff niet kan iemand een goede prijs kwaliteit tip geven wleke mixer\merk goed vermogen heeft???

7

vrees ook dat het aan het mixen ligt. je moet het echt uit de bak lepelen, want gieten is niet meer mogelijk na 8 min. op hoogste stand en 2 min op een lage stand. Mijn vorige keukenmachine kon het ook niet aan..al ging het op een gegeven moment wel goed qua bakken. Todat ik een kennie kreeg..toen ging er een wereld voor mij open.

8

Ik denk ook aan je mixer, maar je hoeft toch niet meteen een kenwood te kopen??

vele hier mixen gewoon met een handmixer hoor, je moet dan wel zelf de mixer vasthouden en er inderdaad voor zorgen dat de gardes niet geheel onder gaan.
probeer dit eens en dan 10 minuten mixen op de hoogste stand.

Ben er van overtuigd dat dit moet lukken.

En als het mogelijk is de hete lucht van je oven uit te schakelen zou ik dat ook eens doen en dan bakken op 180 graden 0ngeveer 35 a 40 minuten.

Oven ook niet openen voor 2/3 van de baktijd is verstreken.

succes

groetjes Petra

9

Misschien een dom vraagje, maar waarom mogen je gardes eigenlijk niet onder gaan in je beslag?

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

10

Passiefruit schreef:

Hoi Dames,

Weet je mijn "gevoel"zegt ook iets mis met de mixer. Nadat ik dit onderwerp gepost had las ik van Evelien van boketor dat je gardes niet onder het beslag mag komen. en het was wel romig maar vloeibaar, als ik had gewetend tja je het eruit moest spatelen had ik het in 2 keer gedaan :-( zucht.. goed gereedschap is dus belangrijk en duur!! maar zit niks anders op. wel heel frustrerend, had het bakken meteen afgezworen terwijl juist het decoreren mij zo goed afgaat. Ik ben zo blij met deze website, het geeft mij weer hoop hihihi, maar waarom lukte het wel bij het recept van evelien? heb ik dezelfde mixer gebruikt.misshcien is de biscuitmix luchtiger? dus grotere massa, waardoor vermogen mixer niet aankan hmm.. een goede mixer kost veel geld zoals Kenwood etc..heb ik nu ff niet kan iemand een goede prijs kwaliteit tip geven wleke mixer\merk goed vermogen heeft???

ook ik doe het soms ook met een handmixer hoor alleen je moet niet meer als 4 eieren gebruiken en dan in 2 keer doen.

Mvg Claudia

11 Laatst bewerkt door Passiefruit (26-01-2009 16:44)

aan de ene kant ben ik blij om te wteen dta het aan mijn mixer ligt..
en ja heb 5 eieren gebruikt en kwam heel erg omhoog,maar ik kon hem gewoon schenken in mijn bakvorm niet spatelen of lepelen, ik dahct zal wel goed zijn, ging geen lampje branden..die kenwood dingen zijn bets prijzig, zal het nu in 2 keer keer proberen te mixen,maar stel he in het laatste geval, is het niet zo dat als ik het eerste gemixte deel laats staan voor 10 min ( wnat dan ben ik bezig het 2e deel te mixen) gaat het niet instorten verliest het zijn luchtigheid niet?? ik hoor het graag!!
want 2 keer staand of zitten 10min met hand mixen lijkt me vermoeiend, ik heb zo een mixer met een bak..van phillpes was 45 euro ofzo paar jaar geleden.

12

kan je het anders niet proberen door een mixer voor een keer te lenen van buren/familie/vrienden ?

als nou een grotere kom neemt om te mixen? Dan moet je wel wat meer heen en weer bewegen, maar het beslag heeft meer 'ruimte'

Kommen zijn goedkoper dan mixers ;)

14

Idd, probeer eens een grotere kom. Ook ik werk namelijk met een handmixer, en heb, gelukkig, nog nooit dit probleem gehad.
Maar bij grote hoeveelheden gebruik ik wel een grotere kom.

15

@ marleen, ik ben de enieg in mijn omgeving die bakt.. mijn zus heeft een staafmixer die komt het dichtsbij hahaha.

@verliefmeiske, goede TIP!! goed idee en gewoon door blijven mixen tot de substantie er goed uitziet wortd wel kramp ik de vingers maar gaat echt moeten lukken zo, wat een geweldige reacties!

Passiefruit schreef:

@verliefmeiske, goede TIP!! goed idee en gewoon door blijven mixen tot de substantie er goed uitziet wortd wel kramp ik de vingers maar gaat echt moeten lukken zo, wat een geweldige reacties!

owja tegen kramp (ik gebruik ook altijd de handmixer bij kleinere taartjes), misschien kan je je mixer wel aan je kom hangen/klemmen (tussen de draad en de kom). Ik laat hem zo 'hangen' en draaien (full speed), mixertje en kom hupsen een beetje over het aanrecht dus wel erbij blijven (en af en toe weer even van de rand af duwen ;) ), maar je hebt wel je handen vrij :)

17

zucht..toch gaan sparen voor een kenwood vrees ik, heb je grote kom en veel vermogen vroem vroem.. :lol:
maar ik snap wat je bedoeld met het aanrecht deed mijn moeder vroeger ook echt grappig, zo een jeugdherrinering ..

THANX!! XXX

je kan natuurlijk ook gaan voor de 'chinese' kenwood, werkt prima!
http://www.outletplanet.nl/clatronic-km … -2968.html

19

hey meiske!!
super, heb snel gegoogeld..en deze site is het goedkoopst, bij de neckerman kost dezelfde 189

hij doet het prima! mmf, biscuit, slagroom, pizzadeeg, cream frosting, botercreme :)

enige waar je even op moet letten is dat het wel een aparaat is voor grote hoeveelheden (vandaar de kleine taartjes met de handmixer)

en wat ik ook een beetje een domper vond is dat de behuizing (het apparaat zelf) van plastic is (wel heel stevig!), ik hoopte op het metaal van de kenwood etc. Maar ach dat is gewoon mijn persoonlijke smaak, stoor me er verder ook niet aan, hij staat gewoon op mn aanrecht mooi te zijn :)
als je nog vragen hebt mail maar anders

21

verliefdmeiske schreef:

hij doet het prima! mmf, biscuit, slagroom, pizzadeeg, cream frosting, botercreme :)

enige waar je even op moet letten is dat het wel een aparaat is voor grote hoeveelheden (vandaar de kleine taartjes met de handmixer)

en wat ik ook een beetje een domper vond is dat de behuizing (het apparaat zelf) van plastic is (wel heel stevig!), ik hoopte op het metaal van de kenwood etc. Maar ach dat is gewoon mijn persoonlijke smaak, stoor me er verder ook niet aan, hij staat gewoon op mn aanrecht mooi te zijn :)
als je nog vragen hebt mail maar anders

dan heb ik een vraagje, hoeveel eieren kunnen erin ik bedoel kan je met 4 eieren al mixen of moeten er echt meer in?

Mvg Claudia

ja 4 eieren gaat prima, 2 voor een 18 cm gaat ook (minder niet). Pakje slagroom (200 ml) is bijvoorbeeld net te weinig (met de garde)

cakejes met 125 gram (boter, suiker, meel) is eigenlijk net te weinig (met de k-klopper). Maak altijd cakejes met 240 gram van alles en die worden perfect (moet ook de vriezer vullen natuurlijk ;))

23

verliefdmeiske schreef:

ja 4 eieren gaat prima, 2 voor een 18 cm gaat ook (minder niet). Pakje slagroom (200 ml) is bijvoorbeeld net te weinig (met de garde)

cakejes met 125 gram (boter, suiker, meel) is eigenlijk net te weinig (met de k-klopper). Maak altijd cakejes met 240 gram van alles en die worden perfect (moet ook de vriezer vullen natuurlijk ;))

oke dat valt me niet tegen dan voor een 5 literbak zal mijn man vanavond eens lief aankijken :D

Mvg Claudia

24

Passiefruit schreef:

Ik las in een andere onderwerpen hierover dat ik het op een rooster had moeten plaatsen.

en ik denk dat dit het probleem is!
je taart moet zeker op het rooster! en echt niet op een bakplaat staan want zo circuleert de warmte niet goed.

25

Ik had ook problemen met de mix toen ik nog een handmixer had.Maar nu ik mijn kennie heb gaat het altijd goed.Ik heb hem trouwens bij best5 gekocht.

http://www.bestfive.nl/winkel/productin … 20MX%20271

Misschien toch even sparen,maar ik heb er veel plezier van!

Groetjes Notje