1

Onderwerp: het vullen van cupcakes

Hoi allemaal,

Hoe vullen jullie een cupcake? Ik heb het nu gedaan met een appelboor, en daarna banketbakkersroom met een slagroomspuit erin gespoten. Ging op zich best goed, was ook lekker. Maar ik lees dat sommigen hier 2 verschillende vullingen gebruiken. Snij je de cupcake dan door?

groetjes,
Sheba

2

Re: het vullen van cupcakes

Ik las laatst in een topic dat er gevuld werd met een spuitzak, vanaf de onderkant, zoals een slagroomsoesje zeg maar. Geen idee of dat werkt.

Groetjes, Elly

3

ben ook wel nieuwschierig hoe ze dat doen

met het papiertje er om toch lastig lijkt me:)

rianne

een beginneling die graag wil leren :))))
http://www.mijnalbum.nl/Album=LEUUMPOL

4

Helemaal niemand die het antwoord heeft?

5

hetzelfde als in de how-to maar dan met van iedere vullen een klein beetje.

Persoonlijk vind ik 1 smaakje in het cakeje voldoende. Je kan ze wel afsmeren met bv chococreme, bc met een smaakje.... dan heb je ook 2 smaken. ;)

6

Oh, sorry, niet goed gekeken!
Nathalie, dankjewel!

7

Je kunt er ook een gaatje induwen met de achterkant van een pollepel.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Als je het erin spuit, dan doe je dat vanaf de bovenkant, dus niet door het papiertje heen. Er is een speciale spuitmond met een lange tuit die daarvoor geschikt is, tip 230 van Wilton bijvoorbeeld. Hij zit ook in de speciale Cupcake Decorating set trouwens.

Groetjes, Inge.

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

Als ik ze al vul doe ik het op de manier zoals Inge zegt.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

10

Inge schreef:

Als je het erin spuit, dan doe je dat vanaf de bovenkant, dus niet door het papiertje heen. Er is een speciale spuitmond met een lange tuit die daarvoor geschikt is, tip 230 van Wilton bijvoorbeeld. Hij zit ook in de speciale Cupcake Decorating set trouwens.

Groetjes, Inge.

Als ik de cupcakes vul gebruik ik altijd de methode van de appelboor.
Maar als ik ze nu met een spuitmondje vul door het cakeje heen hoe weet ik dan hoeveel vulling er in zit? :o
En is de tip 230 van Wilton geschikt voor alle vullingen? Ik vul vaak met mascarpone/jam en die is wat dikker.
Is altijd handig om te weten voordat ik 'm bestel. :Y

Groetjes Janny

11

De tip 230 is op zich prima geschikt voor alle vullingen, ook dikkere. De spuit is rond genoeg, tenzij je er echt brokken chocolade of nootje doorheen wilt persen natuurlijk :P

Je vult ze gewoon tot het vol zit zeg maar. Dan is het altijd genoeg. Even de eerste testen of je tevreden bent, gewoon na het vullen doormidden snijden zodat je ziet hoe het eruit ziet. Enne, ook hiermee: oefening baart kunst :)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

Bedankt voor de tips. Met de tip vullen lijkt me wel sneller gaan als met de appelboor. Daar heb ik wel een adapter voor nodig of niet? Heb nl nog nooit spuitmondjes besteld. :o

Groetjes Janny