1

Onderwerp: nieuweling!

hoi

ff een vraagje ! waarmee boetseren jullie al die mooie figuurtjes? en kan je die een tijd van tevoren maken en dan invriezen ofzo? want het lijkt mij een best werkje?

en hetzelfde geld voor puzzelplaatjes! kan iemand mij dit simpel uitleggen dan kan ik binnenkort ff gaan freubelen!

oh ja en marsepeinen taart mag niet in de koelkast hoorde ik maar hoelang kan je ze dan bewaren en hoe zit dat als je slagroom als vulling gebruikt want die moet toch in de koelkast?

alvast bedankt!

groetjes kim

2

Re: nieuweling!

figuurtjes worden met fondant of marsepein geboetseerd. Soms met wat tylose erdoor of een sliertje ongekookte spaghetti voor de stevigheid. Je kunt ze invriezen. Maar je kan het ook bewaren onder een stolp of een luchtdicht bakje

hier kan je zien hoe je puzzelplaatjes kunt maken en dan bij de how to's:
http://www.felicitaartjes.nl/

ik lees hier vaak dat marsepein wel in de koelkast kan maar dat je dan je koelkast op standje 1 moet zetten. Maar da's misschien niet echt fris voor de andere ingredienten. Ik zou zowiezo een taart met slagroom erin niet meer eten na 2 dagen. Dus dag 1 bakken, vullen en bekleden en dan dag 2 opeten... Daarna niet meer. Maar da's mijn persoonlijke mening. Een taart met slagroom kan best even buiten de koelkast staan.

3

Hoi Kim

Boetseren doe je gewoon met marsepein en kun je idd van te voren maken.Je bewaart het in een luchtdicht plastic doosje,b.v. een diepvriesdoosje. Je hoeft het dus niet in te vriezen hoor!

Hoe je moet puzzelen wordt uitgelegd bij de How-to's links in de balk hiernaast. En anders even de zoekfunctie gebruiken.

Een marsepein taart mag wel in de koelkast hoor,geen enkel probleem.Als je hem eruit haalt gaat hij iets glimmen maar schrik daar niet van,dat gaat weer weg.

Succes! Groeten,Monique63

Carpe Diem !

4

oke ik dacht dat marsepein absoluut niet in de koelkast mag maar dit kan dus geen kwaad!

en die poppetjes die je maakt van marsepein als je die gewoon in een tupperware bakje doet hoe lang kan je die dan bewaren?

en wat vinden jullie lekkerder om mee te boetseren ? marsepein of fondant?

5

Nou,dat kan wel een paar weken hoor! Ik maak decoratie alleen nooit langer dan een paar dagen voordat het op de taart moet. Zelf boetseer ik graag met marsepein (met wat tylose) maar ook wel met Modeling paste van Ballina of met fondant. Alles dus eigenlijk :)

Monique63

Carpe Diem !