1

Onderwerp: Slagroom vulling

Eigenlijk heb ik nog nooit slagroom als vulling gebruikt.
Doen jullie dan klopvast door de slagroom? Doe je de slagroom gewoon op je biscuit? Dus bv zoals jam.

Ik zie in de lijst vullingen wel veel slagroomvullingen maar wil even zeker weten hoe of wat :)

2

Re: Slagroom vulling

Ik heb er voor de zekerheid altijd klopvast in gedaan. Maar ik moet zeggen dat ik het na het kloppen ook altijd gemengd heb met iets: advocaat of aardbeienvlaaivulling. Bleef goed van consistentie, liep niet uit. Alleen maar slagroom heb ik nog niet geprobeerd.

groetjes, Ageeth

ik doe er inderdaad klopfix door (neem liever het zekere voor het onzekere) en dan gewoon op de biscuit, 1 cm uit de kant want vergeet meestal het dijkje. Gaat prima!

4

Ik heb gisteren taart gemaakt met slagroom als vulling en heb de aangevette slagroom gebruikt van recept van hiernaast, lekker stevig en smaakt prima als echte slagroom.
Succes.

Ik doe ook wel klopfix erin, met een dijkje erbij!! (1 op 1, roomboter, poedersuiker)
Lekker hoor!

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

6

Ik ga ook voor de aangevette versie! Lekker stevig en toch slagromig...

7

slagroom, met van suiker, 2 scheppen gewone suiker, en 1 zakje klopfix, zo tussen de taart, met een dijkeje botercreme van de webshop, en daarop mandarijntjes.

hier mag ik bijna niets anders er meer in doen

8

hier doe ik het met klopvast, maar ook zonder

meestal tussen de chocotaart, met stukjes gesmolten chocola er op.

groetjes José

9 Laatst bewerkt door Tienie (24-01-2009 21:35)

iK HEB VANDAAG WAT LEKKERS GEMAAKT MET SLAGROOM NL;
SLAGROOM MET BEETJE SUIKER KLOPPEN .EVEN IN KOELKAST BEWAREN DAN
EEN BLIK AARDBEIVLAAIVULLING IN DE BLENDER (ZONDER BLIK HAHA)
DAN TWEE VELLEN GELANTINE WEKEN IN KOUD WATER , DE VLAAIVULLING VERWARMEN IN PAN DAN GELANTINE UITKNIJPEN EN DOOR JAM ROEREN TOT HET HELEMAAL IS OPGELOST. HELEMAAL LATEN AFKOELEN EN DAN DOOR SLAGROOM ROEREN . ZOOOOOO LEKKER.
GROETJES TINEKE

OEPS HAD DIT BETER BIJ DE RECEPTEN KUNNEN PLAATSEN.

groetjes Tineke.

10

Af en toe doe ik het met klopvast en wat poedersuiker.Maar het lekkerst vind ik de banketbakkersslagroom.(met gelatine en eigeel :P )Deze is erg lekker van smaak en ook stevig,maar... wel bewerkelijk.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

11

Mijn taarten zijn meestal gevuld met slagroom. Wel gebruik ik de klopfix, maar minder dan er op de verpakking staat aangegeven. De suiker bestaat altijd uit basterdsuiker en vanille-suiker. Een laagje jam eronder en smullen maar.

Het dijkje vergeet ik ook meestal, maar smeer de gehele taart af met botercreme en bekleed de taart met MMFondant, mmmmmmmmmm

Succes

Spekkies en Zo, voor traktaties, spektaarten, spekfiguren en cupcakes & taarten !