1

Onderwerp: Rood fondant

Hi,

Ik ben bezig met fondant rood te kleuren, maar hoeveel rode kleurstof ik er ook indoe, het lijkt alleen maar donkerder roze te worden. Ik heb Wilton No taste red. Enige tips om het donkerder te krijgen???? Nog meer kleurstof erin? Of kan ik er een kleurtje bij mixen?

Alvast bedankt!!!!

Mascha

2

Re: Rood fondant

dat probleem hoor je vaker, en de meeste bestellen altijd de rode en de zwarte fondant.

hmmm, da's jammer. Taart moet morgen af, dus geen tijd meer voor een bestelling. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer!

4

jammer, maar ik zelf bestel deze kleuren ook altijd :)

5

Zelfgekleurde fondant kleurt vaak nog wat "na", dus als je het een nachtje kunt laten liggen, morgenochtend zal het waarschijnlijk wel al donkerder zijn...
Maar om zelf te kleuren ben ik nu helemaal fan van de Extra Red en Extra Black van Sugaflair! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

wat geel bij doen zodat je het roze breekt. Daarna een poos laten staan. Dan wordt het rood.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

Bedankt allemaal. Had geen tijd om te wachten, dus heb kleuren maar aangepast en er oranje van gemaakt. Volgende keer  gewoon voorgekleurd rood..................

8

Tja, ik koop ook rood en zwart. Erg he, maar het zijn zulke lastige kleuren!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

9

Ik heb sugarpaste poppy red onlangs aangeschafd. Die kleurt mooi rood! Maar als je grote hoeveelheden nodig hebt, zou ik het ook kant en klaar kopen denk ik.