1

Onderwerp: houten deegroller

Ik heb een houten deegroller in huis. Kan ik die gebruiken om marsepein mee uit te rollen. Tijdens een workshop moest ik een silliconen gebruiken. Ik wil nu voor het eerst een taart gaan maken maar wil zo min mogelijk geld uitgeven. eerst maar is kijken hoe het me thuis af gaat. :d

2

Re: houten deegroller

Ik heb werkelijk geen idee. Maar ik weet wel dat mijn roller prima bevalt en dat ie duur was, maar elke cent waard is. Hij is ook makkelijk schoon te maken (in tegenstelling tot een houten).
Succes!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

Tuurlijk, altijd proberen, ik gebruik een kleintje voor kleinere stukjes marsepein en dat gaat goed en anders poedersuiker of sinds kort gebruik ik Baukje bakspray om plakken te voorkomen en dat geeft ook nog een mooie glans.
Succes, enne als het niet werkt kan je altijd nog een andere aanschaffen!

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

4

Ik rol altijd met mijn houten deegroller, vind handgrepen hebben toch veel handiger dan rollen met zo'n rolstok.
Voor kleine werkjes heb ik wel een mini-rolstok.

Je deegroller even een beetje invetten met crisco voorkomt plakken.

Er zijn ook bosjes forumleden die zweren bij een rolstok gemaakt van een pvc-buis.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Als je je houten deegroller even met Crisco invet gaat het prima! En indd ik heb ook gewoon rolstokken van PVC. Erg handig

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

Ik heb toevallig alleen een houten deegroller, vind zo'n plasticen nog een beetje te duur. Dat gaat bijna altijd goed. Alleen laatst was hij in de vaatwasser geweest.... geen goed idee! Alle fondant bleef plakken!
Dat heb ik toen opgelost met bergen poedersuiker.

7

Hier ook hout. Gaat goed, je kunt ook heel licht insmeren met poedersuiker en dan weer goed afvegen. Pas wel op dat de ringetjes aan de handvaten niet gaan roesten.Wanneer dat op je marsepein komt kun je het weggooien, spreekt zij uit ervaring...( Ik heb de goedkope van de Blokker)

8

hier ook een houten roller. Mijn eerste heeft overigens de wasbeurt in de vaatwasser niet overleefd, die kreeg ik er in 4 stukken uit, terwijl hij er

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

Ik gebruik zelf ook een houten, zonder problemen. De ene keer vet ik 'm in, maar soms doe ik er wat folie omheen zodat 't niet allemaal blijft plakken. Een siliconen roller werkt wel prettig, maar die moet je tussendoor wel heel vaak schoonmaken want echt alles blijft erop plakken.
En de houten gaat bij mij gewoon in de vaatwasser, maar daarna wel heel goed laten drogen want anders krijg je erg nat marsepein :P
Bij de Xenos hebben ze volgens mij wel redelijk goedkope siliconen exemplaren.

'I love it when a cake comes together'

10

Ik ben van mijn houten deegroller afgestapt. Werd gek van het plakken. Ik heb nu een PBC buis in 3 stukken laten zagen en die doen het prima. Maar je kunt altijd proberen of een houten deegroller bevalt.

groetjes, Ageeth

11

voor het bekleden van de taart gebruik ik altijd nog een houten roller
tot op heden heeft daar nog nooit iets op vast geplakt ( het is ook dat het wel hygienisch is om hem elke keer af te wassen maar ik hoef hem niet af te wassen omdat er iets aan vast plakt..)

Ik doop mijn hand even in poeder suiker en wrijf de roller daar mee in..

Voor het kleinere werk heb ik een klein siliconen rolstokje.. maar ik ga voor het grote werk nog zeker niet een grotere aanschaffen.. m'n houten roller voldoet prima :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Ik gebruikm ook een houten meestal een mini, dat werk makkelijker voor de cupcakes. Maar voor een taart heb ik ook gewoon een houten. Poedersuiker over je marsepein strooien en dan gelijkmatig uitvegen. Zodat je plak bedekt is met een heel, heel dun laagje poedersuiker. En dan kun je heel makkelijk rollen. :Y

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

13

Ik heb ook een houten van de xenos. Blijft idd wat plakken, wat frituurvet of poedersuiker erop en gaat het wel. Die van mij gaat overigens gewoon in de vaatwasser, gaat prima!

Bij de xenos hebben ze ook zo

Veel liefs Rafaëla

14

even goed insmeren met olie, laten drogen en onderhouden met crisco....

15

Je kan je deegroller in plastfolie pakken. Dat deed ik altijd voordat ik die plastic rollers van Wilton had

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

16

zo'n gewone houten roller gaat idd best als je hem maar invet...Ik heb er twee jaar mee gewerkt. Maar nu heb ik zo'n grote, gladde witte non-stickroller gekocht op de beurs in Birmingham, toch veel fijner, nooit meer plakkende fondant of marsepein!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

17

Ik krijg spontaan een grote glimlach als ik aan die roller van Jozien denk, h

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

18

ik heb er meerdere, een houten voor mijn deeg, een silicone voor de fondant en een lange rolstok, voor als het groot is :). Ik gebruikte mijn houten ook altijd voor de fondant, maar ik vond het niet fijn werken, invetten ging aardig, maar dan had ik weer problemen met mijn deeg. Ik gebruik mijn silicone niet voor deeg, want dat werkt ook niet bij mij. Dus voor iedere ondergrond een roller :)

19

Ik heb altijd een houten gehad, maar vorig jaar van mijn verjaardagscenten een teflon deegroller gekocht. IDEAAL!! :thumb: En dan mijn werkblad wat vettig maken en niks plakt meer.
Die houten is sindsdien met pensioen :lol:

Gr,
Maris.

20

Ik heb wel een houten, en met crisco gaat het wel, maar veel fijner vind ik pvc-buis! Het enige nadeel daarvan vind ik dat het heel snel statisch wordt, en dus kleine vezeltjes aantrekt die weer in je fondant of marsepein gaan zitten.

Groetjes van Karin

21

Ik werk nog steeds met een grote houten en kleine siliconen helaas, maar ik ga over op helemaal siliconen. Ik wordt hier gek van! Wel duur, maar dan heb je ook wat!!

groetjes Syl

22

De houten gebruik ik bijna nooit. Bij de Gamma heel goedkoop een pvs buis te krijgen. Werkt echt 10 keer lekkerder.

23

ik werk wel eens met een houten deegroller. invetten met wat bakspray of door de maizena rollen.  kan best hoor. Voordeel is dat je de handgreepjes hebt, waar je goed aan vast kan houden

Maar... ff bij de bouwmarkt een stukkie pvc buis halen van een dikte die lekker in je hand ligt en je hebt een hele voordelige, goeie deegroller. Werkt ook erg goed

Groeten Nathasja
Nee hoor dokter, ik ben niet ziek... ik ben gegrepen door het "Taartvirus"

24

Ik heb een houten en dat werkt prima! Soms even een handje poedersuiker er over heen en rollen maar

25

Ik gebruik ook een houten roller. Even insmeren met zonnebloemolie tegen het plakken, gaat prima.