1

Onderwerp: bolletje van action of ikea..

Ik heb vanmiddag een bolvorm-schotel gekocht bij de action, maar die is plat aan de onderkant... net heb ik nog eens wat van de foto's van boltaartjes gekeken bij de TaartenParade en die zijn allemaal bol aan de bovenkant. Doen jullie ze dan nog weer bijvullen, of zijn de Blanda schalen wel helemaal rond van binnen?

Groetjes, Dorothea.

2

Re: bolletje van action of ikea..

De blanda schalen zijn binnenin niet helemaal rond ze hebben een klein plat gedeelte in het midden op de bodem...maar als je ze bakt zijn ze rond.Tenminste dat was hij bij mij wel!

3

Die van Action hebben een groter plat gedeelte, maar daar smeer ik dan wat extra botercreme. Het kapsel laat wel iets makkelijker los bij die van Action is mijn ervaring.

Creatieve groetjes van Diana

4

met bakspray laat het kapsel prima los van de Blanda en is dan perfect rond.. geen plat kantje meer te zien

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Zelf heb ik ze beiden, maar vind de rondjes van de action er mooier uitkomen, en al is hij dan niet helemaal rond, vind het wel een mooi vormpje.

6

hij is goed gelukt en idd mooi uit de vorm gekomen, moest hem wel losmaken hoewel ik het dik ingevet had. Nu gevuld en afgestreken staat hij in de koelkast op te stijven. Nu even het dorp in voor marsepein... volgende week bestel ik meteen wat op voorraad in de webshop! Dit wordt me te duur zo (3,25€ voor 250gr....)

Groetjes, Dorothea.

7

wat is dat voor bolletje ? ik hoor er vaak over maar was bij de action en heb niet iets gezien wat op een bolletje leek bij de bakspullen?

8

het staat ook niet echt bij de bakspullen, maar bij de kommetjes en zo. het is gewoon een rvs vlaschaaltje.

9

ik heb zonet een taartje in het schaaltje van action gebakken rvs en het is erg mooi geworden. Het ging er alleen een beetje overheen. De volgende keer moet ik even de hoeveelheid minderen:(
Hij kwam er prima uit, ingevet met bakspray.

10

aha, en heb je die ook in verschillende grotes? want een vla schaaltje klinkt als 1 persoons? of heb je ze ook in groot formaat.
ga dan ook maar eens halen, want wat ik allemaal zie ziet er erg leuk uit

11

het vlaschaaltje is ongeveer voor 2/3 personen. en hij is er ook in een grotere maat.

12 Laatst bewerkt door Ageeth (03-01-2009 21:20)

Deze zijn het van Ikea:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/200572557

Linkt werkt alleen niet zie ik.... Even zoeken op Blanda bij Ikea.

groetjes, Ageeth

13

ik heb die van de ikea en die werkt prima. nooit problemen met het uit de vorm krijgen. ik smeer hem in met boter en strooi er dan bloem overheen. hierna het beslag erin, bakken in de oven en ik kan de nog hete cake er zo uithalen (laat het meestal in de vorm afkoelen trouwens).

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

14

bij de Action hebben ze 2 maten, 15 en 20 cm rond.  en ze staan niet bij de bakspullen, maar bij de schaaltjes.

Groetjes, Dorothea.

15

Ik werk zelf bij de action , ze staan bij de huishoud spullen dus messen en pannen in die vakken staan ze ze zijn inderdaat in 2 maten !

16

weet iemand hoe lang ze in de oven moeten die van 20cm en 15cm? ik wil ze zo gaan proberen maar weet niet hoelang ze moeten  groetjes kim

groetjes kim

17

Hoelang ik ze bak dat weet ik niwet. daar let ik nooit op. Je ziet vanzelf als het gaar is. Gewoon proberen, begin met 25 minuten ofzo.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

18

die van 20 cm heeft vorige week bij mij wel bijna 45min erin gestaan. Ik had hem eerst op 30min staan, maar toen de oven klaar was begon hij in te zakken en heb ik de oven nog weer aangezet.

Groetjes, Dorothea.

19

ja die van 20 cm heb ik ook zeker 40 minuten erin laten staan en die van 15cm een half uur en ze zijn goed gelukt!

groetjes kim

20

Kan iemand mij vertellen wat de hoeveelheden zijn voor de action bolvormen?
Heb de 15 cm gehaald en als die lukt ga ik ook de 20 cm halen.
Kan iemand mij aan hoeveelheden helpen.

Alvast bedankt

21

voor 15cm 2 eieren, voor 20cm 4 eieren.

Groetjes, Dorothea.

22

en hoeveel bakmix heb je dan nodig?

23

dat ligt eraan of je de bakmix uit de shop gebruikt of gewone bloem/meel.
voor dat eerste moet je de verhoudingen op het pak kijken en voor het tweede bij de recepten van biscuitmix2 hiernaast in de lijst.

Groetjes, Dorothea.

24

oke bedankt ga ik doen!!
Heb hem uit de shop

25 Laatst bewerkt door loesje219 (25-01-2009 08:51)

Heb op de verpakking gekeken, maar kom er niet echt uit hoeveel ik nou nodig heb!!
Moet ik hetgeen wat op de verpakking staat dan verminderen naar de grote van de vorm??
Is misschien een beetje domme vraag, maar ben een beginneling!!:o

En zijn de hoeveelheden van de chocoladebiscuit ook weer anders??