1

Onderwerp: Dolce de Lech en Botercreme met champagne smaak vraagjes

Wat is nu precies Dolce de Lech? Iets met melk....maar waar smaakt het naar? Is het mousserig ofzo? Waar kun je het mee vergelijken?

Iemand wel eens de botermix gemengd met de champagne smaak uit de webshop? Ik heb wel een keer de champagnevulling gemaakt, die bij de recepten staat. Is dit te vergelijken? Kun je de bm + champagnesmaak met goed fatsoen in een bruidstaart doen? En dan onder de noemer champagnecreme (uiteraard met extra vulling) uitleggen?

Gr.,
Kim

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

2

Re: Dolce de Lech en Botercreme met champagne smaak vraagjes

Dulce de leche is een caramelpasta de is gemaakt van gecondenseerde melk, het is te vergelijken met bebogeen of de caramelsaus van de Sunday van de McDonalds.
Je kunt het maken door een blikje gecondenseerde melk lang zachtjes te verwarmen (met blikje en al) in een pan borrelend water. (Hoe lang precies is wel te vinden hier)

Er zijn goede ervaringen met zowel de champagnesmaak toevoegen aan de botercreme, als botercrememix van de webshop waarbij het water werd vervangen door champagne (of cava of prosecco). Inderdaad ook vaak voor bruidstaarten!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

dulche de leche is echt een geweldige caramelpasta. smaakt helemaal niet naar melk, maar wel romig en niet zo zoet als andere caramel. 1,5 uur een gesloten blikje helemaal onder water zachtjes laten koken, iets afkoelen, anders spuit het er uit en het is dan heel heet. echt heerlijk.

ik lees even mee over de champagnesmaak.

4 Laatst bewerkt door Carin (24-01-2009 20:28)

Dulche de Leche is een vreselijk gore, muffe, stinkende kleverige zooi die door sommigen caramelpasta genoemd wordt. Zoals je ziet: smaken verschillen :lol:
In ieder geval smaakt het helem

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

ik koop dulce de leche in een pot bij een grotere ah. Een pot staat bij broodbeleg zoet. Het heet oma!!!!!!!! En het is heeeeerlijk  :9

6

Ook hier wist ik dat Carin er beslist nog iets over zou schrijven.... hahahaha.

Vooral over die champagnecreme, HIK :D!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Tom Poes schreef:

Ook hier wist ik dat Carin er beslist nog iets over zou schrijven.... hahahaha.

Vooral over die champagnecreme, HIK :D!

:lol: Wat een geweldig leuk forum hebben we toch, we kennen elkaar al best wel een beetje :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Hahaha, da's een idee, de botercrememix aanmengen met Canei ! Die ga ik eens uitproberen, want eh... champagne heb ik eigenlijk nooit in huis, maar Canei...nou !!!

Groetjes, Conny