1

Onderwerp: Enkel zijkant bekleden

Ik wil morgen een taart maken met zo'n wit 'afdruipend' randje. Dus een rode taart, en dan daarover een lap wit met zo wat uitgesneden (zoals die taart van Keetie onlangs met het stuk eruit).

Maar ik zou echt maar 1 laagje marsepein bovenop willen. De visite van morgen is niet zo gek van marsepein en dan vind ik het maar verspilling om er 2 lagen op te doen die ze er toch maar afschrapen.

Mijn vraag is dus of ik eerst alleen de zijkant met rood kan bekleden, en daarna de witte lap op de taart.

Heeft iemand dit al gedaan? Is het strak te krijgen?

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

2

Re: Enkel zijkant bekleden

Dit bedoel je toch?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41658

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Mmm, niet echt.

Ik wou eigenlijk weten of het kan om eerst de zijkant te bekleden, dus de hoogte van de taart opmeten, dan een lang rechthoekig stuk marsepein uitrollen en dat aan de zijkant plakken. Zodat er bovenop maar 1 laagje marsepein komt als je de aflopende lap er boven legt.

Groetjes, Carolien           

4

Ja tuurlijk kan dat. Je krijgt alleen een naadje ergens (achterkant dus). Zo heb ik het bij mijn Rudolph en Santa kersttaart oko gedaan. Ik had het zo gedaan dat ik een iets bredere reep had en die rond gelegd zodat ie bovenaan precies paste. Daarna onderaan afsnijden zoals je normaal ook doet. Daarna ronde lap over de bovenkant heen, of dus met "druipers"...

Je zou de rand ook onderaan precies pas kunnen leggen en hem dan bovenaan afsnijden met een scherp mes...

Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Dan bedoel je dit, even doorscrollen totdat je bij Jozien haar uitleg komt...
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=43907

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Oke bedankt!

Lilo, heb even naar je taart gaan kijken. Ziet er goed uit!
Ik ga het dan ook maar proberen!

Dank je Tom Poes van het zoeken!

Groetjes, Carolien